• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...

ФОТОМЕТРИЯ

Фотометрия се нарича този дял от оптиката, който засяга количествените характеристики на светлината. (от гр. "фотос" - светлина и "метрон" - меря).

Разпространението както на светлинните, така и на всички други вълни е свързано с пренос на енергия. Енергията, пренасяна от източника на светлина посредством светлинните вълни в някаква степен се поглъща от средата , намиращ се на пътя на разпространение на вълните.

Във фотографската практика се налага използването на няколко основни фотометрични величини - светлинен поток, светлинна енергия, интензитет на светлината, осветеност, яркост.

Светлинен поток - мощността н излъчване, оценена по зрителното впечатление което създава (субективна фотометрична величина). Единица за измерване е лумен. Крушка от 100 вата има около 1200 лумена.

Светлинна енергия е произведението на светлинния поток по продължителността на неговото действие. Измерва се в лумен-секунди.

Интензитет на светлината е величина, характеризираща интензитета на светлинния поток в определена посока. Единица мярка за интензитет на светлината е една кандела (свещ). Една кандела е равна на светенето на абсолютно черно тяло с площ 1/60 кв.см. при температурата на топене на платината (1773 С) и налягане 1 атмосфера в посока перпендикулярна на повърхността. Електрическа крушка с мощност 100 вата свети с интензитет около 120 кандели по посока, обратна на фасунгата.

Осветеност отношението на светлинния поток към площта върху която попада. Единица за измерване е лукс и се изразява чрез зависимостта: Е = F/S, където F е светлинният поток в лумени, а S е площта на осветената повърхност в кв.м. Ако светлината попада перпендикулярно спрямо повърхността, осветеността Е може да се определи по формулата Е = I/R*R, където I е интензитета на светлината в кандели, а R е разстоянието между източника на светлина и осветяваната повърхност в метри.

Яркост е отношение на интензитета на светлината в определена посока към площта на излъчваща площ. При еднакъв интензитет, колкото по-малка е площта на излъчване, толкова по-голяма е яркостта. Отнася се както за източници не светлина, така и за всяко осветено тяло. Мярката за измерване на яркост е нит. Един нит е равен на една кандела, излъчена от един кв. метър площ. Лампа от 100 вата има яркост от около 5 000 000 нита.

 

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.