• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...

СВЕТЛИНА: ПРЕЧУПВАНЕ, ВЪТРЕШНО ОТРАЖЕНИЕ

Закони за пречупването на светлината

1. Падащият и пречупеният лъч и перпендикулярът построен през точката на падане на лъча лежат в една плоскост.

2. При прехода на светлинни лъчи от по-малко плътна към по-плътна среда (напр. от въздух към вода) ъгълът на падане е по-голям от ъгъла на пречупване, а при прехода от по-плътна към по-малко плътна среда (напр. от стъкло към въздух) ъгълът на падане е по-малък от ъгъла на пречупване. Ъгълът на падане и ъгълът на пречупване са свързани помежду си със следната зависимост:

sin a/sin b = n = const

където a е ъгъла на падане, b - ъгълът на пречупване, n - показател на пречупване на втората среда спрямо първата. С други думи, показателят на пречупване за две определени среди остава постоянен при при всука стойност на ъгъла на падане. Ако светлината преминава от вакуум в среда, показателят на пречупване се нарича абсолютен, а ако преминава от среда в среда се нарича относителен.
Показателят на пречупване е по-голям от 1 и в болшинството от случаите не достига 2. Показателят на пречупване на въздуха е равен на 1,00029, т.е. може да се приеме за 1.
Показателят на пречупване зависи както от свойствата на средата, така и от нейната дължина на вълната. С намаляването на дължината на вълната показателят на пречупване се увеличава. 

Отклонение на лъчите при пречупването. Преминавайки през среда, ограничена от успоредни плоскости, например през плоско стъкло, лъчът се пречупва два пъти - веднъж при прехода въздух - стъкло и втори път при прехода стъкло - въздух. В този случай лъчът не променя своята посока, само се премества успоредно. Колкото по-дебело е стъклото, толкова изместването е по-голямо. При преминаване през среда, ограничена от плоскости, които не са успоредни, например стъклена призма, лъчът се отклонява към основата на призмата (за основа на призмата се смята страната, която не участва в пречупването).

 

Пълно вътрешно отражение. Наблюдава се при преминаването на светлината от оптично по-плътна към оптично по-рядка среда при увеличаване на ъгъла на падането. Когато ъгълът на пречупване приближи максималната стойност от 90°, пречупеният лъч се плъзга по повърхността на границата между двете среди. При всяко по-нататъчно увеличение на ъгъла на падане пречупване не се получава и светлината се отразява напълн от граничната повърхност спазвайки заоните за отражение на светлината.

Явлението пълно вътрешно отражение се използва в редица оптични прибори. Ъгълът на падане, от който започва пълното вътрешно отражение се нарича пределен ъгъл на вътрешното отражение. За стъклото е равен на около 40°, а за водата - 49°.

0
0
0
s2sdefault
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.