ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА СТЪКЛЕНИ ПРЕДМЕТИ НА ТЪМЕН ФОН

Тази статия продължава цикъла от уроци за студийна предметна снимка. По-рано се запознахме със снимане на стъклени предмети на светъл фон. Сега ще разгледаме спецификата и възможните трудности в предметната фотография на стъкло на тъмен фон.

Както помните, стъклените обекти имат различна степен на прозрачност и светопропускливост. В рекламната предметна фотография е необходимо фотографът да предаде цвета на съдържанието, както и обема и формата на самия стъклен обект.

По-рано изяснихме следното: за да е „живо“ съдържанието на стъкления флакон, то трябва да се снима на просвет. Това може да се прочете в статията „на бял…“. При подобен начин на снимане практически няма трудности. Но какво да направим, ако е необходимо стъкленият обект да се заснеме на тъмен фон?


Понякога в рекламната фотография съдържанието на флаконът не е толкова значимо, като на преден план излизат формата и силуета, върху които се строи композицията. За целта вие просто трябва да поставите обекта пред черен фон. Зад него, странично трябва да разположите два стрипбокса, които създават красиви, равни бликове върху контура на стъкления обект (схема 1). Друг вариант е да поставите зад обекта един голям софтбокс и в средата му да залепите лист от плътен, черен картон (схема 2).

При заснемането на чашата беше достатъчен един стрипбокс отляво, защото заради пречупващите свойства на течността, виното в чашата се освети от сочен, червен блик вдясно, а основният контурен блик отляво на стъклото на чашата се отрази и върху дясната страна, подчертавайки формата.

Схема 1


Схема 2

Какво се случва, ако е необходимо да се предадат не само формата и силуета на флакона, но и неговото съдържание?

85 mm f/1.8 Настройки: ISO 160, F11, 1/200 сек.

В някои случаи съдържанието на стъкления съд е с достатъчна плътност, за да бъде осветено отпред или странично и да не се осветява на просвет.
В този случай можете да се ръководите от същите принципи, като при снимане на лъскави предмети и използвайки една от четирите схеми, които разгледахме в предишните уроци.

Схема № 1: Двата стрипбокса от двете страни на обекта създават отчетливи бликове отляво и отдясно.
Схема № 2: Двата рефлектора, светещи през фрост-филтри създават меки, разсеяни бликове от двете страни
Схема № 3: Стрипбоксът създава отчетлив блик, а рефлекторът през фрост-филтър – мек.
Схема № 4: Стрипбоксът създава отчетлив блик, а отражателът дава лека подсветва от другата страна.

Но понякога течността е с малка плътност и не е достатъчно да се освети странично и отпред, защото през нея се вижда черният фон.

Необходимо е да се изреже парче метално фолио /станиол/, с форма като обекта на снимката и за се постави отзад. Може да се залепи на задната стена с помощта на двойнозалепваща лента. Или да е на дистанция с помощта на някаква поставка. Фолиото отразява предната и страничните светлини и подсветва течността вътре. В зависимост от разположението на фолиото можете да регулирате яркостта и наситеността на подсветката на течността.

На примерите може да се види разликата между течности в стъклен съд, заснети на черен фон без фолио и с фолио.

При постобработката остава да се повиши контрастта с помощта на кривите, при необходимост да се коригира Color Balance, да се отстранят прашинки и дребни дефекти с Patch Tool и Spot Healing Brush.

85/1.8 НАСТРОЙКИ: ISO 160, F11, 1/200 сек.


85/1.8 НАСТРОЙКИ: ISO 125, F16, 1/250 сек.


85/1.8 НАСТРОЙКИ: ISO 160, F11, 1/200 сек.

И ще получите сочни снимки на течност в стъкло на тъмен фон!

МАРИЯ МАКАРОВА

Завършила съм Фотографско училище Photoplay, Фотографска академия, Digital Photography в Nuova Accademia di Belle Arti Milano, имам висше образование в сферата на графичния дизайн и средно специално художествено образование. Специализирам в областта на продуктовата рекламна фотография за различни марки, агенции и списания.

Сайт на фотографа

 Източник

© 2009-2020 MacroPic. All Rights Reserved.