• ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.

FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

Но компактните фотоапарати пораждат ограничения като шум, лошо цветопредаване и най-важното – тесен динамичен диапазон. Обективите също не се отличават с високо качество. Пълнокадровите огледално-рефлексни фотоапарати (фулфрейм) също не са най-доброто решение. Те са скъпи, а дълбочината на рязко изобразеното пространство (ДОФ) при еднакви стойности на диафрагмата и мащаб на снимане ще е по-малка в сравнение с „кропките“. Затова оптимален вариант е използването на огледално-рефлексен фотоапарат с кроп-фактор.

2. Стативът трябва да е максимално устойчив и тежък. Не си заслужава покупката на олекотените карбонови, които лесно могат да се разместят при случайно съприкосновение. Освен това, тежките метални стативи са почти два пъти по евтини от тези с въглеродни влакна. Важно е стативът да позволява завъртане на централната колона от вертикално да хоризонтално положение. Удобно е колоната да се движи вертикално с червячен механизъм.

4. За предметна фотография е най-добре да се използва трипозиционна глава за статив и да се откажете от сферична. Трипозиционната поддържа фотоапарата по-добре, с нея е по-удобно да се променя положението на камерата по една от осите.

5. Използвайте дистанционен спусък.

6. Изборът на обектив за каталожна фотография е труден въпрос. Избягвайте вариообективи – те са с качество, по-ниско от „твърдите“ обективи, с повече аберации и с по-голям размер. Ако спецификата позволява, може да се използва макрообектив с фокусно разстояние 60 -120 мм. За по-големи изделия използвайте обектив с по-малко фокусно разстояние, но винаги контролирайте степента на перспективни изкривявания. Помнете, че предметна фотография е по-добре да се снима отдалече с телеобектив, отколкото обратното.

Автор: Дмитрий Новак, снимки автора

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.