• ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.

10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

В идеалния случай трябва да се прибегне до професионален фотограф, но има две допълнителни обстоятелства:
Първо, стартиращите бизнес нямат достатъчно средства, за да поканят специалист, който да направи тези снимки и
Второ, как да се избере правилния фотограф.
В края на краищата, четейки статии и съвети на опитните, може да се опитате това да стане със собствени сили. Възможно е получените резултати да ви удовлетворят напълно.
И така:

Трябва ви много светлина!
Естествената светлина е нещо хубаво, естествената светлина е Слънцето. Ако можете да го използвате, сте щастлив човек.
За да снимате правилно обаче, ще ви трябва много повече светлина, затова трябва да помислите за комплект от студийно импулсно осветление. След това възниква въпросът: А сега накъда? Как именно да осветя? Запомнете – важно е не само количеството светлина, но и посоката, равномерността на осветяване и размерът на светлинния източник.
Да разгледаме «ярката» и «меката» светлина. По-разбираемо да кажем меки и разсеяни сенки или плътни, черни сенки. Острите сенки се получават тогава, когато източникът на светлина е по-малък от обекта и обратното. За интернет магазин обикновено са подходящи меки сенки.
Както е показано в примера, ярката светлина се възприема по-зле. За по-добра демонстрация на повечето стоки е подходящо заснемане с мека, разсеяна светлина. За да се избегнат острите сенки, използвайте софтбокс или друг разсейвател. Освен това е печелившо използването на два-три източника, за да се облее обекта със светлина. Тези, чийто бюджет е ограничен, могат да използват компактна светкавица и отражатели.

Бял фон – създайте безкрайна крива

При снимането за интернет каталот най-често се използва бял фон. Причина за това е фактът, че белият фон позволява вниманието да се акцентира върху обекта. Освен това повечето интернет магазини използват бял цвят за страниците си. Плавната извивка на фона от хоризонтален до вертикален позволява да се създаде «безкрайна крива», тоест на снимката обектът просто ще виси във въздуха и нищо няма да отвлича вниманието от него.
За продуктова фотография най-добре е да се купи хартиен фон или плексиглас. Нетъкан или тъкан текстил не са подходящи за тази цел. Причината е проста – вие снимате в едър план, и фоновете, имащи текстура могат да се видят на снимката. Вместо на чисто бял фон ще се получи предмет на чаршаф. Това ще противоречи на концепцията «да не отвлича клиента от изделието» и силно ще снижии рейтинга на стоките в очите на купувача.

Намерете необикновен ракурс!

Никой не познава продукцията ви повече от вас самите. Нищо не може да привлече вниманието повече, от ново, необикновено представяне на стоката. Това ще покаже особености на особености вашия продукт, които мога да удивят дори вас. Снимайте от различни ъгли, в едър план и търсете уникално представяне на изделието. Разкажете «историята на предмета» с помощта на снимките, подчертайте индивидуалността. Никога не знаете предварително под какъв ъгъл заснетата вещ ще предизвика на примамливо впечатление или ще предизвика размисъл.

Използвайте статив и таймер

Ако използвате постоянно осветление и скоростта е под 1/60 (всъщност понякога и 1/100 е малко), съвсем скоро ще разберете какво е размазана снимка. Това е следствие на потрепването на ръцета, държащи фотоапарата.
Как да получим качествена рекламна фотография, когато и най-малката вибрация може да предизвика размиване на изображението? В колкото по-едър план снимате, толкова по-важна е рязкостта на изображението. Стативът ще позволи стабилизиране на фотоапата по време на снимане. Дори най-простият и евтин статив ще изиграе голяма роля за рязкостта на изображението. Освен това можете да използвате вградената самоснимачка на фотоапарата, за да се минимизират трептенета.

0
0
0
s2sdefault
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.