• ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.

ФУУД ФОТОГРАФИЯ

Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

Повече от 15 години те работят заедно, снимайки храна за безброй кулинарни книги, сайтове и списания. Точно те има какво да кажат за снимането на храна.

Приближете, не се отдалечавайте

Готовите ястия или суровите продукти във всички форми са красиви. Още по-красиво, интересно и вкусно ще изглеждат те, ако ги приближите и акцентирате върху текстурата им. Снимайте с малка дълбочина на рязкост, фокусирайте върху определена област или увеличете изображението до необходимия мащтаб, за малка дълбочина на рязкост отворете диафрагмата максимално. по този начин ще акцентирате върху текстурата на блюдото, а всички обекти извън фокус ще се размият красиво.

Цифровият фотоапарат дава маса възможности: могат да се получат потресаващи снимки на храна. Използвайки обектив с широк диапазон от фокусни разстояния, можете да направите снимки както с голяма, така и с малка дълбочина на резкостта.

Nikon D4, Дейвид Лофтус

Разкажете история

Снимката трябва да има сюжет, просто храна е половин история. Снимайте и процеса на готвене. Заснемете в движение ръцете, замесващи тесто, чистещи скилидка чесън и всичко, което ви хареса.

Не по-малко красив и интересен процес е пълненето на съдовете за сервиране. Джейми и Дейвид винаги снимат как храната попада в чиниите. Готвенето е съпроводено с тотален безпорядък в кухнята: вие режете, бъркате, пресипвате и т.н., този творчески безпорядък е достатъчно изразителен за заснемане.

Nikon D4, Дейвид Лофтус

Обмислете декора

Правилно подобраният фон може да подчертае цвета и текстурата на храната. Джейми и Дейвид предпочитат неутрални, естествени цветове, например дървени повърхности или матова стомана.
В арсенала на Дейвид има разнообразни дървени панели, дъски, множество тъкани за драпиране, които той подбира за отделно за всяко блюдо.

Подбирайте подходящ фон, който красиво ще допълни блюдото.

Nikon D4, Дейвид Лофтус

Подчертайте особеностите на продуктите в кулинарната фотография

Всяка съставка има свои особености: доматът отделя сок, чипсът е лек и хрупащ, месото “диша”, поглъщайки ароматите на продуктите, с които се готви. Нашата храна се състои от множество продукти, всеки от които се бори за свое място в чинията и за свое място във вашите снимки.

Джейми и Дейвид се опитват да разчупят границите на традиционната фотография на храна, търсят нови подходи. Снимайки в домашни условия, не използвайте светкавица, просто я забравете. Най-добре е да се снима на дневна светлина. При недостатъчна светлина задайте по-висока стойност на ISO.

Nikon D4, Дейвид Лофтус

Бързината е залог за успех

Ключов момент в процеса на снимане на храна, особено току-що приготвена, която "още дими" е скорстта. Снимайте бързо и много, без да откъсвате показалеца от спусъка. Вие трябва да разкажете цялата история на приготвянето на ястието и да отразите колко апетитно е то.

По думите на Дейвид, продължителността на "фотоживота" на горещите блюда е броени минути. Джейми твърди, че продължава около 45 секунди. Изгарящо горещите спагети губят своята жизнеспособност след 45 секунди и вие сте длъжни за тези 45 секунди да запечататецелия им чар: влажната паста, нежните и меки миди и сочните, омекващи домати.

Още веднъж да повторим съветите:

⦁ За да подчертаете текстурата на храната, използвайте фон с неутрален цвят

⦁ Използвайте естествена, разсеяна светлина

⦁ Снимайте бързо, особено когато блюдото е горещо

⦁ Снимайте много! Включително и кухнеския безпорядък

⦁ За да предадете енергията на процеса на приготвяне в снимките, използвайте ниски скорости

⦁ Не забравяйте за сюжета. Не се страхувайте да използвате и ръце в кадъра

⦁ Фотографирайте в режим макро за едри планове

⦁ Използвайте ярки, наситени съставки и бели чинии за сервиране

⦁ Подхождайте творчески. Намерете интересен ъгъл за снимане, даже ако ви се наложи да стъпите върху стол

⦁ Гледайте нещата с очи на творец

Автор: Betty

Източник

 

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.