• ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • МОНИТОРЪТ КАТО ФОН ЗА СНИМАНЕ НА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ


    Аз използвах като фон и източник на светлина ... PC монитор. Да, мониторът може да се използва успешно за снимане на малки обекти!

ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

Индекс на статията

 

Закрепих две прозрачни стъкла едно над друго: върху долното поставих ампулите, върху горното нанесох капките. за капките използвах гелообразен прозрачен шампоан. Той позволява получаване на обемни капки, които не се разтичат бързо. Около стъклата разположих лис от черен картон, за да получа по-отчетливи и контрастни контури на капките и ампулите.
Отдолу, за фон поставих бяла пласмасова плоскост, а от двете и страни поставих студийните светкавици с рефлектори, с розов и светлосин филтри.

КОНВЕРСИОННИ ФИЛТРИ

Конверсионните (корекционни) филтри служат за корекция и изравняване на цветната температура на различни източници на светлина. Конверсионните филтри често се използват за снимане при смесена светлина, за създаване на ефекти при дълги експозиции, когато в кадъра се използват постоянно осветление (около 3200 K) и импулсно осветление (около 5500 К) и цветните температури на двата източника трябва да се изравнят.

Конверсионните филтри се делят на 2 основни серии: топли и студени. Филтрите със син оттенък повишават цветната температура на примерно лампа с нажежяема жичка и обратно, топлите я понижават.
За правилната употреба трябва да се знае стойността на цветната температура на светлинните източници в Келвини, след което да се подбере необходимия филтър. Например, син филтър 3200->5500 конвертира цветната температура от 3200 К до 5500 К.
Существуват конверсионни филтри със зелен и виолетов оттенък, които се използват за корекция на светлина от луменисцентни и енергоспестяващи лампи.

НЕУТРАЛНИ ФИЛТРИ

Използват се за понижаване на интензитета на светлинния поток, без да влияят на светлинния рисунък и цветната температура. различават се по степента на прозрачност и могат да понижат осветеността до няколко стопа.
Като правило се използват за източници на постоянно осветление, което няма регулация на мощността. Стават и за импулсно осветление, когато ви трябва осветеност по-ниска от минималната за светкавицата.

ДИФУЗНИ (ФРОСТ) ФИЛТРИ

Дифузните (фрост) филтри са бели полупрозрачни, приличащи на паус. Използват се за разсейване на светлината и за получаване на меки сенки и по-малко резки граници.
Разпъвайки дифузен филтър на определено разстояние от източника на светлина, можете да регулирате яркостта на светлинния източник. Колкото по-отдалечен е филтъра от източника на светлина, толкова по-мека е светлината.
Дифузните филтри, опънати на рамка се използват често в рекламната предметна фотография за получаване на красив рисунък при снимане на лъскави обекти.
Вдъхновение и успешни кадри!

МАРИЯ МАКАРОВА

Завършила съм Фотографско училище Photoplay, Фотографска академия, Digital Photography в Nuova Accademia di Belle Arti Milano, имам висше образование в сферата на графичния дизайн и средно специално художествено образование. Специализирам в областта на продуктовата рекламна фотография за различни марки, агенции и списания.

Сайт на фотографа

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.