• 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • МОНИТОРЪТ КАТО ФОН ЗА СНИМАНЕ НА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ


    Аз използвах като фон и източник на светлина ... PC монитор. Да, мониторът може да се използва успешно за снимане на малки обекти!
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...

ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

Индекс на статията

Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

 Вече разгледахме особеностите на рекламната предметна фотография на матови и гланцирани обекти.

За достигане на различни художествени ефекти в студийната фотография се използват широко различни филтри /гел филтри/. Те се поставят пред моноблока в правоъгълни държачи/рамки, изпъват се между две стойки или просто се залепят с "тиксо" за рефлекторите. Много производители предлагат удобни фирмени държачи.
Най-често се продават на ролки с ширина 1,22 метра с цена за линеен метър /не съм търсил подробно, но не срещнах такова изделие в българските магазини, бел. MacroPic/ или в комплекти от нарязани листи. Филтри под формата на ролка са нужни, ако се използват заедно със софтбокс или се натягат между две стойки. За обикновените рефлектори са достатъчни филтрите с по-малък формат.

Трябва да се помни, че при включено пилотно осветление, лампите се нагряват.

ЦВЕТНИ ФИЛТРИ

Най-разпространените. Придават цвят на светлината.
Има ги в голямо разнообразие: червени, зелени, жълти, сини, виолетови, оранжеви… Филтрите се различават и по наситеността на цвета: някои придават на светлината ярък цвят, други - лек оттенък. Цветните филтри се използват за тониране на сенките и фона, създаване на цветна контрова подсветка, имитации на естествени условия на осветяване (нощ, слънце, дневна светлина), подсилване на отделен оттенък в кадъра.

Вижте колко различно може да бъде едно изображение при използване на филтри с различни оттенъци.
Използвайки цветни филтри трябва да се отчита техния коефициент на понижение, т.е. свойството да поглъщат светлината. Колкото по-плътен и наситен филтър поставите пред източника, толкова повече светлина ще погълне той (до няколко стопа). За да се компенсира осветеността на кадъра ще трябва да повишите мощността на източника на светлина.
При снимките на тези 4 кадъра мощността на източника е била еднаква. На първите две снимки, направени с наситени син и червен филтри, ние наблюдаваме ниска обща осветеност.

NIKON D800 / 24-120 mm f/4.0 Настройки: ISO 80, F20, 1/250 сек., 120 мм.

Ефектно изглеждат снимки с цветни градиенти, получени при използване на филтри с различни оттенъци на няколко източника на светлина. За получаване на красиви преходи между цветовете/ е желателно да се спазват правилата за съчетаване на цветовете от цветната диаграма. Например розов и светлосин филтри на два източника на светлина от двете страни на обекта дават красив лилав отттенък в мастото на смесването им.

NIKON D800 / 24-120 mm f/4.0 Настройки: ISO 80, F22, 1/200 сек., 70 мм.

Да направим разбор на тази снимка. За да получа красивия градиент на фона, използвах розов филтър 002 Rose Pink (с коефициент на понижение 1,66 стопа) и светлосин филтър 118 Light Blue (с коефициент на понижение 2,33 стопа).

Снимах с Nikon D800 и 105mm f/2.8G AF-S VR Micro-Nikkor...


 

Закрепих две прозрачни стъкла едно над друго: върху долното поставих ампулите, върху горното нанесох капките. за капките използвах гелообразен прозрачен шампоан. Той позволява получаване на обемни капки, които не се разтичат бързо. Около стъклата разположих лис от черен картон, за да получа по-отчетливи и контрастни контури на капките и ампулите.
Отдолу, за фон поставих бяла пласмасова плоскост, а от двете и страни поставих студийните светкавици с рефлектори, с розов и светлосин филтри.

КОНВЕРСИОННИ ФИЛТРИ

Конверсионните (корекционни) филтри служат за корекция и изравняване на цветната температура на различни източници на светлина. Конверсионните филтри често се използват за снимане при смесена светлина, за създаване на ефекти при дълги експозиции, когато в кадъра се използват постоянно осветление (около 3200 K) и импулсно осветление (около 5500 К) и цветните температури на двата източника трябва да се изравнят.

Конверсионните филтри се делят на 2 основни серии: топли и студени. Филтрите със син оттенък повишават цветната температура на примерно лампа с нажежяема жичка и обратно, топлите я понижават.
За правилната употреба трябва да се знае стойността на цветната температура на светлинните източници в Келвини, след което да се подбере необходимия филтър. Например, син филтър 3200->5500 конвертира цветната температура от 3200 К до 5500 К.
Существуват конверсионни филтри със зелен и виолетов оттенък, които се използват за корекция на светлина от луменисцентни и енергоспестяващи лампи.

НЕУТРАЛНИ ФИЛТРИ

Използват се за понижаване на интензитета на светлинния поток, без да влияят на светлинния рисунък и цветната температура. различават се по степента на прозрачност и могат да понижат осветеността до няколко стопа.
Като правило се използват за източници на постоянно осветление, което няма регулация на мощността. Стават и за импулсно осветление, когато ви трябва осветеност по-ниска от минималната за светкавицата.

ДИФУЗНИ (ФРОСТ) ФИЛТРИ

Дифузните (фрост) филтри са бели полупрозрачни, приличащи на паус. Използват се за разсейване на светлината и за получаване на меки сенки и по-малко резки граници.
Разпъвайки дифузен филтър на определено разстояние от източника на светлина, можете да регулирате яркостта на светлинния източник. Колкото по-отдалечен е филтъра от източника на светлина, толкова по-мека е светлината.
Дифузните филтри, опънати на рамка се използват често в рекламната предметна фотография за получаване на красив рисунък при снимане на лъскави обекти.
Вдъхновение и успешни кадри!

МАРИЯ МАКАРОВА

Завършила съм Фотографско училище Photoplay, Фотографска академия, Digital Photography в Nuova Accademia di Belle Arti Milano, имам висше образование в сферата на графичния дизайн и средно специално художествено образование. Специализирам в областта на продуктовата рекламна фотография за различни марки, агенции и списания.

Сайт на фотографа

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.