• РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...

ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

 Вече разгледахме особеностите на рекламната предметна фотография на матови и гланцирани обекти.

За достигане на различни художествени ефекти в студийната фотография се използват широко различни филтри /гел филтри/. Те се поставят пред моноблока в правоъгълни държачи/рамки, изпъват се между две стойки или просто се залепят с "тиксо" за рефлекторите. Много производители предлагат удобни фирмени държачи.
Най-често се продават на ролки с ширина 1,22 метра с цена за линеен метър /не съм търсил подробно, но не срещнах такова изделие в българските магазини, бел. MacroPic/ или в комплекти от нарязани листи. Филтри под формата на ролка са нужни, ако се използват заедно със софтбокс или се натягат между две стойки. За обикновените рефлектори са достатъчни филтрите с по-малък формат.

Трябва да се помни, че при включено пилотно осветление, лампите се нагряват.

ЦВЕТНИ ФИЛТРИ

Най-разпространените. Придават цвят на светлината.
Има ги в голямо разнообразие: червени, зелени, жълти, сини, виолетови, оранжеви… Филтрите се различават и по наситеността на цвета: някои придават на светлината ярък цвят, други - лек оттенък. Цветните филтри се използват за тониране на сенките и фона, създаване на цветна контрова подсветка, имитации на естествени условия на осветяване (нощ, слънце, дневна светлина), подсилване на отделен оттенък в кадъра.

Вижте колко различно може да бъде едно изображение при използване на филтри с различни оттенъци.
Използвайки цветни филтри трябва да се отчита техния коефициент на понижение, т.е. свойството да поглъщат светлината. Колкото по-плътен и наситен филтър поставите пред източника, толкова повече светлина ще погълне той (до няколко стопа). За да се компенсира осветеността на кадъра ще трябва да повишите мощността на източника на светлина.
При снимките на тези 4 кадъра мощността на източника е била еднаква. На първите две снимки, направени с наситени син и червен филтри, ние наблюдаваме ниска обща осветеност.

NIKON D800 / 24-120 mm f/4.0 Настройки: ISO 80, F20, 1/250 сек., 120 мм.

Ефектно изглеждат снимки с цветни градиенти, получени при използване на филтри с различни оттенъци на няколко източника на светлина. За получаване на красиви преходи между цветовете/ е желателно да се спазват правилата за съчетаване на цветовете от цветната диаграма. Например розов и светлосин филтри на два източника на светлина от двете страни на обекта дават красив лилав отттенък в мастото на смесването им.

NIKON D800 / 24-120 mm f/4.0 Настройки: ISO 80, F22, 1/200 сек., 70 мм.

Да направим разбор на тази снимка. За да получа красивия градиент на фона, използвах розов филтър 002 Rose Pink (с коефициент на понижение 1,66 стопа) и светлосин филтър 118 Light Blue (с коефициент на понижение 2,33 стопа).

Снимах с Nikon D800 и 105mm f/2.8G AF-S VR Micro-Nikkor...

0
0
0
s2sdefault
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.