• ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...

15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

 

Това касае много аспекти, започвайки с осветлението и композицията и завършвайки със стилистиката и самото снимане. Фууд фотографията е производствен процес. Но независимо от това дали снимате за водещи издания или за книга за рецепти, процесът е аналогичен.

Нужен ви е само един източник на светлина

Безусловно, фууд фотографията е едно от направленията, за които може справедливо да се каже: колкото по-малко, толкова по-добре. Снимайки портрети, автомобили или интериор, ние можем да добавяме нови и нови светлинни източници, докато получим идеално очертани форми. За първокласни снимки на храна е достатъчен само един голям източник на разсеяна светлина.
Преди да изтичате в магазина за фототехника в търсене на голям софтбокс, обърнете внимание на прозорците в дома си. В девет от десет случая, светлината, идваща от прозорците е всичко, което ви е нужно за саздаване на красиво разсеяно осветление. Подсветвайки обекта отзад или странично, вие създавате обем и подчертавате текстурата на продуктите.
Особеност на фууд фотографията е максимално естественото осветление. Гледайки снимката, ние не трябва да забелязваме светлината. това е една от причините, поради която си струва да се използва дневната светлина. Естествената светлина предполага и естествени сенки. Ако сенките ви се стоят твърде дълбоки, препоръчвам използване на отражател.

Ако природата откаже съдействие

Понякога времето или фазата от деня са срещу нас. Тогава е необходимо да се пренесете в студиото. Независимо дали използвате студийни или компактни светкавици се убедете, че използвате софтбокс или друг модификатор с достатъчно голям размер, тъй, че да разсейва светлината достатъчно.
Както се вижда от снимката, схемата е пределно проста. Аз се разположих точно пред отворената врата. това е голям източник на естествена разсеяна светлина. В противоположния край на масата поставих отражател. В непоходящи дни добавям 24-инчов софтбокс с ръчна светкавица на мощност около 1/4.

Сменяйте ъгъла на снимане

Важно е да се осъзнае, че концепцията е в главата ви, не винаги ще даде най-добрия резултат. това е една от причините, поради която аз никога не снимам от един ракурс.
Първоначално направете снимката, която е била в главата ви, а после, сменяйки композицията направете допълнителни снимки. Важно е да имате избор, особено когато работите за клиент. За една снимка може да е приемлив един ракурс, а друга - друг. Например, палачинки е по-добре да се снимат под малък ъгъл. А продукти е най-добре да се снимат отгоре. Като във всеки друг жанр избора на ракурс трябва да е обмислен.
На двете снимки са показани две различни гледни точки. Можете ли да отговорите коя снимка е по-хубава? Ако фотографът не може да отговори на този въпрос, клиентът може точно.


 

Много фууд фотографи и стилисти предупреждават, че имате много малко време и в известна степен са прави. Блюдата, които се поднасят горещи ще изглеждат доста по-добре, ако току-що са свалени от печката. Това не означава, че първата поява на храната пред обектива ще завърши с незабавен успех.
Винаги имайте запас от още едно блюдо. Можете да нахвърляте “бележки” каква е правилната композиция, да се убедите в настройките на фотоапарата и постройката на осветлението. Някои професионални фотографи наричат тази порция “бутафорна”. Когато всичко по снимката е готово, внасят “блюдото - герой”, което вече е копонирано и украсено идеално. Пробните снимки помагат за сваляне на напрежението в момента, когато на сцената излиза главният модел.
Представеният долу кадър е нагледен пример за това, как може да се провали една снимка. Ние снимахме крайния вариант, но по невнимание преосветих горния ляв ъгъл на заливката на палачинката. Разбира се, после се поправих.

Дълбочина на рязкост

Много фотографи са склонни при естествена светлина да снимат на максимално отворена диафрагма. Стойности f/2.8 или f/1.8, създават мек, размит фон, но в много ситуации при снимане на храна е правилно да има повече детайли в зоната на фокус. Ако в задния план има детайли, които не могат да се разпознаят, съгласете се че малката дълбочина на рязкост не е най-добрия избор. Също така не забравяйте, че дълбочината на рязко изобразеното пространство се разпространява не само от предния към задния план, но и встрани.

Как се снима сладолед?

Снимането на сладолед е най-трудната задача, с която се сблъсква фотографът на храна. Сладоледът започва да се топи от момента на съприкосновение със съда. Сега ще споделя с вас една мъдрост, която сам ползвам. Предварително загребете сладолед и го поставете върху сух лед (нека сладоледът е малко повече от необходимото). Със сламка издухайте частичките сух лед по краищата.


 Блюдото е резултат от смесване на всички съставки

Вкусното ястие не винаги е красиво. Някои деликатеси изглеждат отвратително на снимки. Но изход има – да се снимат продуктите. Могат да се направят макроснимки, както със зърната кафе. На фотографията се вижда отчетливо текстурата на зърната. Можем да си представим как се усещат на пипане.
Друг изход е да се снима процеса на създаване. Снимайте изливаща се течност или ръце, смесващи продуктите. Този ход отвлича вниманието от визуалната непривлекателност на ястието или съставките. Още един капризен модел е сосът. Сосовете никога не се леят така, както ни се иска, затова е по-смислено да се снимат в покой.

Място на снимане

Помислете добре каква е вашата цел? Искате да изобразите храната в цялото и великолепие? Ако в студиото, където снимате няма кухня, намерете място, където има. Наличието на кухня не само ще бъде гарант за максималната свежест на ястията, но и атмосферата, създадена от работното пространство в кухнята играе важна роля.

Чисти съдове

Виждали сте, как стилистите на блюда поставят храната в чиниите? Те използват специални щипки! Те са педантични и деликатни, защото и малка трохичка, оказала се не на мястото си, може да отвлече вниманието на зрителя. Както казва един мой приятел: “От капка сос или троха мога да се избавя по-късно във Photoshop”. Аз обаче апелирам да правите всичко максимално близко до идеалното още по време на снимките. Всичко трябва да е на мястото си, никакви трохи, никакви зацапвания по чиниите.

От друга страна...

Бъдете креативни. Натрошеното печиво е доста естетично. Не всяко ястие трябва да се запази в първоначалния си вид. Разчупете бисквитите, разрежете горещите пържоли. Безпорядъкът може да изглежда не по-малко ефектно от идеалната чистота и реда.


 Не забравяйте декора

Най-добрия съвет, който мога да ви дам, е при възможност да използвате стилист за аранжиране на храната. Но не всеки проект и бюджет могат да гарантират тази възможност. Затова усвоявайте майсторлъка за създаване на различни образи сами. Храната остава неотменна част, а фонът може или да я подчертае, или да играе отрицателна роля. Сравнимо е със снимане на портрет. Сменяйте чинии, покривки, дъски за рязане.
Забелязали сте колко различни фонове имат фууд стилистите? Фонът, в който ще поставите чинията с храна можете да си направите сами. Аз съм използвал съм керамични плочки, стари дъски. А някъде вкъщи не се ли търкаля стара, тук-там ръждясала тава за фурна? Защо да не е вариант за фон? Старайте се да използовате цветове и текстури, които подчертават храната.

Информирайте се как ще бъдат използвани снимките

Снимате за готварска книга, списание или опаковка? Ясната цел играе голяма роля за това, как ще построите композицията, към какъв стил ще се придържате и пр. можете да заснемете най-красивата снимка на света, но ако тя е извън поставената задача или ще снимате наново или просто ще ви отстранят от тази работа. Това е една от причините, заради която съветвам да се снима от няколко ракурса.
Почти никога не знам коя точно снимка ще се окаже на обложката на списанието или книгата, затова се старая да представя на клиента голям избор. Например, първата снимка долу е използвана за илюстрация за рецепта, а втората за обложка.


 По-добре по-малко

При снимане на храна действа правило – по-добре по-малко. Не го забравяйте при сервиране на храната в чинията. Може да си мислите, че планина от храна, подходяща за обед на някой подрастващ ще привлече повече внимание. Но не трябва да се забравя, че в снимката участва не само звездата, а има и още герои на втори план. Затова по време на сервиране оставяйте празно място в чинията, което ще създаде контраст между блюдото и фона.

Да се снима ли процесът на пригонвяне?

Има различни мнения. Някои фотографи и стилисти твърдят, че стадия, когато ястието е завършено и готово за сервиране е най-красивият и не си заслужава заснемането на задкулисието. Има привърженици и на друга гледна точка. Лично аз мисля, че ако фотографът има време за заснимане на "бутафорно" ястие, може да заснеме и процеса на приготвяне.
Не докосвайте блюдата, над които е работил стилиста
Не си заслужава да се учите от опита си, по-добре си вземете бележка. Вие се отнасяте към работата си сериозно, стилистите също. След като храната попадне в чинията, вие нямате право да внасяте свои корекции. Ако според вас трябва да се добави нещо, обърнете се към този, който отговаря за това. Наели са го по същата причина, като вас - той е талантлив и разбира от работата си.

Накрая
Снимането на храна, както снимането във всеки друг жанр подразбира отдаване, и ако не положите максимални усилия, резултатите ще ви разочароват. Може би сте забелязали, че много от точките, отбелязани в статията могат да се приложат и в портретната фотография. Обръщайки внимание на фона, ракурса, осветлението, композицията, настройките на фотоапарата и “облеклото”, можете да получите не само забележителни портрети, но и апетитни снимки на храна.

Автор: Jeff Guyer

Източник

 

0
0
0
s2sdefault
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.