• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...

15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

Индекс на статията

 Не забравяйте декора

Най-добрия съвет, който мога да ви дам, е при възможност да използвате стилист за аранжиране на храната. Но не всеки проект и бюджет могат да гарантират тази възможност. Затова усвоявайте майсторлъка за създаване на различни образи сами. Храната остава неотменна част, а фонът може или да я подчертае, или да играе отрицателна роля. Сравнимо е със снимане на портрет. Сменяйте чинии, покривки, дъски за рязане.
Забелязали сте колко различни фонове имат фууд стилистите? Фонът, в който ще поставите чинията с храна можете да си направите сами. Аз съм използвал съм керамични плочки, стари дъски. А някъде вкъщи не се ли търкаля стара, тук-там ръждясала тава за фурна? Защо да не е вариант за фон? Старайте се да използовате цветове и текстури, които подчертават храната.

Информирайте се как ще бъдат използвани снимките

Снимате за готварска книга, списание или опаковка? Ясната цел играе голяма роля за това, как ще построите композицията, към какъв стил ще се придържате и пр. можете да заснемете най-красивата снимка на света, но ако тя е извън поставената задача или ще снимате наново или просто ще ви отстранят от тази работа. Това е една от причините, заради която съветвам да се снима от няколко ракурса.
Почти никога не знам коя точно снимка ще се окаже на обложката на списанието или книгата, затова се старая да представя на клиента голям избор. Например, първата снимка долу е използвана за илюстрация за рецепта, а втората за обложка.

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.