• ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.

15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

 

Много фууд фотографи и стилисти предупреждават, че имате много малко време и в известна степен са прави. Блюдата, които се поднасят горещи ще изглеждат доста по-добре, ако току-що са свалени от печката. Това не означава, че първата поява на храната пред обектива ще завърши с незабавен успех.
Винаги имайте запас от още едно блюдо. Можете да нахвърляте “бележки” каква е правилната композиция, да се убедите в настройките на фотоапарата и постройката на осветлението. Някои професионални фотографи наричат тази порция “бутафорна”. Когато всичко по снимката е готово, внасят “блюдото - герой”, което вече е копонирано и украсено идеално. Пробните снимки помагат за сваляне на напрежението в момента, когато на сцената излиза главният модел.
Представеният долу кадър е нагледен пример за това, как може да се провали една снимка. Ние снимахме крайния вариант, но по невнимание преосветих горния ляв ъгъл на заливката на палачинката. Разбира се, после се поправих.

Дълбочина на рязкост

Много фотографи са склонни при естествена светлина да снимат на максимално отворена диафрагма. Стойности f/2.8 или f/1.8, създават мек, размит фон, но в много ситуации при снимане на храна е правилно да има повече детайли в зоната на фокус. Ако в задния план има детайли, които не могат да се разпознаят, съгласете се че малката дълбочина на рязкост не е най-добрия избор. Също така не забравяйте, че дълбочината на рязко изобразеното пространство се разпространява не само от предния към задния план, но и встрани.

Как се снима сладолед?

Снимането на сладолед е най-трудната задача, с която се сблъсква фотографът на храна. Сладоледът започва да се топи от момента на съприкосновение със съда. Сега ще споделя с вас една мъдрост, която сам ползвам. Предварително загребете сладолед и го поставете върху сух лед (нека сладоледът е малко повече от необходимото). Със сламка издухайте частичките сух лед по краищата.

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.