• МОНИТОРЪТ КАТО ФОН ЗА СНИМАНЕ НА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ


    Аз използвах като фон и източник на светлина ... PC монитор. Да, мониторът може да се използва успешно за снимане на малки обекти!
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...

15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

 

Това касае много аспекти, започвайки с осветлението и композицията и завършвайки със стилистиката и самото снимане. Фууд фотографията е производствен процес. Но независимо от това дали снимате за водещи издания или за книга за рецепти, процесът е аналогичен.

Нужен ви е само един източник на светлина

Безусловно, фууд фотографията е едно от направленията, за които може справедливо да се каже: колкото по-малко, толкова по-добре. Снимайки портрети, автомобили или интериор, ние можем да добавяме нови и нови светлинни източници, докато получим идеално очертани форми. За първокласни снимки на храна е достатъчен само един голям източник на разсеяна светлина.
Преди да изтичате в магазина за фототехника в търсене на голям софтбокс, обърнете внимание на прозорците в дома си. В девет от десет случая, светлината, идваща от прозорците е всичко, което ви е нужно за саздаване на красиво разсеяно осветление. Подсветвайки обекта отзад или странично, вие създавате обем и подчертавате текстурата на продуктите.
Особеност на фууд фотографията е максимално естественото осветление. Гледайки снимката, ние не трябва да забелязваме светлината. това е една от причините, поради която си струва да се използва дневната светлина. Естествената светлина предполага и естествени сенки. Ако сенките ви се стоят твърде дълбоки, препоръчвам използване на отражател.

Ако природата откаже съдействие

Понякога времето или фазата от деня са срещу нас. Тогава е необходимо да се пренесете в студиото. Независимо дали използвате студийни или компактни светкавици се убедете, че използвате софтбокс или друг модификатор с достатъчно голям размер, тъй, че да разсейва светлината достатъчно.
Както се вижда от снимката, схемата е пределно проста. Аз се разположих точно пред отворената врата. това е голям източник на естествена разсеяна светлина. В противоположния край на масата поставих отражател. В непоходящи дни добавям 24-инчов софтбокс с ръчна светкавица на мощност около 1/4.

Сменяйте ъгъла на снимане

Важно е да се осъзнае, че концепцията е в главата ви, не винаги ще даде най-добрия резултат. това е една от причините, поради която аз никога не снимам от един ракурс.
Първоначално направете снимката, която е била в главата ви, а после, сменяйки композицията направете допълнителни снимки. Важно е да имате избор, особено когато работите за клиент. За една снимка може да е приемлив един ракурс, а друга - друг. Например, палачинки е по-добре да се снимат под малък ъгъл. А продукти е най-добре да се снимат отгоре. Като във всеки друг жанр избора на ракурс трябва да е обмислен.
На двете снимки са показани две различни гледни точки. Можете ли да отговорите коя снимка е по-хубава? Ако фотографът не може да отговори на този въпрос, клиентът може точно.

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.