15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

 

Това касае много аспекти, започвайки с осветлението и композицията и завършвайки със стилистиката и самото снимане. Фууд фотографията е производствен процес. Но независимо от това дали снимате за водещи издания или за книга за рецепти, процесът е аналогичен.

Нужен ви е само един източник на светлина

Безусловно, фууд фотографията е едно от направленията, за които може справедливо да се каже: колкото по-малко, толкова по-добре. Снимайки портрети, автомобили или интериор, ние можем да добавяме нови и нови светлинни източници, докато получим идеално очертани форми. За първокласни снимки на храна е достатъчен само един голям източник на разсеяна светлина.
Преди да изтичате в магазина за фототехника в търсене на голям софтбокс, обърнете внимание на прозорците в дома си. В девет от десет случая, светлината, идваща от прозорците е всичко, което ви е нужно за саздаване на красиво разсеяно осветление. Подсветвайки обекта отзад или странично, вие създавате обем и подчертавате текстурата на продуктите.
Особеност на фууд фотографията е максимално естественото осветление. Гледайки снимката, ние не трябва да забелязваме светлината. това е една от причините, поради която си струва да се използва дневната светлина. Естествената светлина предполага и естествени сенки. Ако сенките ви се стоят твърде дълбоки, препоръчвам използване на отражател.

Ако природата откаже съдействие

Понякога времето или фазата от деня са срещу нас. Тогава е необходимо да се пренесете в студиото. Независимо дали използвате студийни или компактни светкавици се убедете, че използвате софтбокс или друг модификатор с достатъчно голям размер, тъй, че да разсейва светлината достатъчно.
Както се вижда от снимката, схемата е пределно проста. Аз се разположих точно пред отворената врата. това е голям източник на естествена разсеяна светлина. В противоположния край на масата поставих отражател. В непоходящи дни добавям 24-инчов софтбокс с ръчна светкавица на мощност около 1/4.

Сменяйте ъгъла на снимане

Важно е да се осъзнае, че концепцията е в главата ви, не винаги ще даде най-добрия резултат. това е една от причините, поради която аз никога не снимам от един ракурс.
Първоначално направете снимката, която е била в главата ви, а после, сменяйки композицията направете допълнителни снимки. Важно е да имате избор, особено когато работите за клиент. За една снимка може да е приемлив един ракурс, а друга - друг. Например, палачинки е по-добре да се снимат под малък ъгъл. А продукти е най-добре да се снимат отгоре. Като във всеки друг жанр избора на ракурс трябва да е обмислен.
На двете снимки са показани две различни гледни точки. Можете ли да отговорите коя снимка е по-хубава? Ако фотографът не може да отговори на този въпрос, клиентът може точно.

© 2009-2017 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.