• ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...

РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

Индекс на статията

Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
Когато дрехите се демонстрират на човек, вие имате възможност да се създаде по-изразителен образ на рекламираните продукти, включвайки емоцията на модела. Трудно е да се постигне същия ефект, ако снимате дрехите на манекен. За потенциалния купувач е по-лесно да "види" нещата, представени на жив човек на себе си и да вземе положително решение за покупка. От техническа гледна точка,  участието на модел има предимства. Накрая, снимката на дреха върху модел изглежда по-професионално. Купувачът несъзнателно чувства, че сте се потрудили за неговото удобство.
Разделихме процеса на седем стъпки. След изпълнението им, ще можете да създадете качествено и привлекателно за купувача портфолио на рекламираните дрехи.
Стъпка 1: Изберете вашия модел
В търсенето на модел ние препоръчваме три критерия:
Вашето ниво на комфорт при работа с този човек;
Готовността на модела за дългосрочно сътрудничество;
Съвместимост на рекламираните дрехи и модела.
Важно е да се чувствате комфортно при работа с модела. Колкото по-малко време и усилия харчите за "сработване" с определен човек, толкова по-висока е ефективността и производителността на снимане.
Също така, сътрудничество с един и същ модел през целия живот на марката или колекцията прави снимките, а заедно с тях и концепцията на рекламираните дрехи еднородна и нагледна. Последователността в работата предизвиква у купувача впечатление за "експертност" и "изпипване". След 2-3 сесии моделът ще разбере вашата визия.
И накрая, трябва да се внимава как изглеждат рекламираните продукти на конкретния модел. Ако дрехите изглеждат недостатъчно привлекателни, ако не извикат мисълта: "Готино седи тази пола! Искам я!", намерете друг модел, чиято физика е по-подходяща за случая. Точният размер е ключов критерий.
Стъпка 2: Подготовка на студиото
Започнете с пространството. Размерът му зависи от задачата. Моделът трябва да се чувства и движи удобно пред обектива. Намалете риска и намерете помещение със "запас" от площ.
Поставете маркер, по който моделът да се ориентира къде да застане.
Уверете се, че пространството и оборудването позволяват да се получат снимки с високо качество. Необходимото оборудване е фон, фотоапарат, статив и 1-3 импулсни източника на светлина със софтбоксове или чадъри.
От една страна, цветът на фона може да е различен от бял. От друга страна, всеки друг цвят, например черен, може да предизвика трудности с осветлението и като резултат, да е необходимо повече време за обработка.
По същия начин стативът не е задължителен, ако интензитетът на светлината е достатъчно висок. Въпреки това, наличието на статив винаги има положителен ефект върху остротата на снимки.
Независимо от цвета на фона и на степента на "неподвижност" на вашата камера по време на снимане се постарайте да запазите избраните условия през цялото време на снимане на рекламираната марка или колекция. С други думи, въведете собствени стандарти и ги следвайте.
Стъпка 3: Постройка на осветлението
Както отбелязахме по-рано, осветлението е най-важният елемент. Можете да закупите или наемете осветителна техника. Също така, имате свободата при избора на светлинни източници. Ние препоръчваме да се използват от един до три студийни моноблока със софтбоксове или от една до три компактни светкавици с чадъри  /на просвет или отразени/. Независимо от вида на източниците и светлинните модификатори са необходими и стативи за осветлението.
При посторяването на светлинната схема трябва да се стремите да постигнете светлина, наподобаваща мека естествена светлина от прозореца. Със софтбоксове е по-лесно да се изгради подходящо осветление. С чадъри и компактни светкавици се изискват повече умения, иначе сенките ще бъдат плътни и с изразени контури. Площта и разстоянието до обекта на чадъра има значение за вида на светлината - колкото по-голям е чадърът и колкото по-отдалечен от светкавицата е, толкова е по-мека светлината. Източника на светлина не трябва да е твърде близо до обекта.
Ако осветлението е ярко, поставете източниците под ъгъл спрямо модела, както е показано на фигурата по-горе. Светлината ще се отрази от стените и ще направи подсветка на сенките на модела. Ако е възможно, изберете стая, в която стените и таваните са боядисани в бял или сив цвят.
Като цяло, експериментирайте свободно със светлина. Колкото повече тренирате преди идването на модела, толкова по-добре.
Стъпка 4. Изберете поза на модела
Всичко е готово, моделът е при вас. Представете вашата визия и концепция на снимане, заедно изберете поза и изражение.
Не забравяйте за маркера на земята. Може да е лента цветно тиксо. Помолете модела да се придържа към този маркер, буквално стъпвайки върху него. Така ще получите еднородна по отношение на осветление, кадриране/мащаб и положение на модела фотосесия.
Стъпка 5. Снимайте широко
В продуктовата фотография за каталози има много стандарти за размера и позицията на изобразените продукти в кадъра. Затова правете снимки "с резерв". Т.е оставете "излишно" пространство от всички страни на модела. 
В процеса на обработка можете да кадрирате снимката. Ако разположите модела твърде близко до краищата на кадъра, ще имате по-малко пространство за маневриране, когато е необходимо различно кадриране на готовата по някакъв друг начин.
Между другото, пазете крайниците на модела.
Някои компании и марки за облекла упорито оставят лицата на моделите в кадър. Други се опитват да отстранят всеки автентичен образ на окончателното изображение, така че да не се отклони вниманието на зрителя от рекламирания продукт. Последният подход е добра идея, ако стоките са тепърва навлизат на пазара. В този случай, такъв подход може да спести прилично количество време и пари.
Забележка. Снимката горе е пример за изходно изображение. При построяването на кадъра оставих достатъчно място около модела, за да мога в процеса на обработка да определя най-доброто кадриране. Двете сини линии са горните и долните граници на изображението след кадрирането.
Стъпка 6. Насочвайте действията на модела
Тези "ежедневни" пози са прости, но ефективни.
В процеса на снимане обяснявайте на модела какво да прави и коригирайте действията му. Снимките отразяват вашето виждане. Давайте на модела кратки и разбираеми инструкции. Ако например моделът трябва да гледа в определена посока му посочете определен предмет който да гледа, вместо да говорите неясно и с намеци. 
Колкото по-естествена и проста е позата, толкова по-добре. Неестествената поза може до отблъсне потенциалните купувачи или в етапа на обработка да създаде трудности с кадрирането.
Стъпка 7. Обработка на снимките
Отделете достатъчно време за сортиране и обработка на заснетия материал. 
Можете сами да обработвате снимките, но понякога е целесъобразно да делегирате тази дейност. Така ще освободите време, което да използвате по-ефективно.
Ако наемате специалист се убедете в неговата квалификация. Стилът и качеството на обработка трябва да са еднакви за цялата заснета серия. Дайте на ретушьора техническите спецификации: размер и резолюция на снимките, пропорции на кадъра, подход при кадриране и т.н.
Обърнете внимание на следните ключови корекции:
⦁ Настройка на контраста;
⦁ Ретуширане на козметичните дефекти на кожата;
⦁ Отстраняване на гънки и провисвания на тъканите;
⦁ Придаване на привлекателна форма на рекламираните дрехи;
⦁ Кадриране и промяна на резолюцията.
Помнете, че главната цел на участието на «жив» модел е да се покаже на купувача, как конкретната дреха би стояла на него.
За автора:
Кристен Лейти (Krysten Leighty) е професионален фотограф, снимащ предимно модна фотография и автор на техническите статии за компанията Pixelz. Профил в Инстаграм.
0
0
0
s2sdefault
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.