• РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

      Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

      Прочети още...

РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

Стъпка 4. Изберете поза на модела
Всичко е готово, моделът е при вас. Представете вашата визия и концепция на снимане, заедно изберете поза и изражение.
Не забравяйте за маркера на земята. Може да е лента цветно тиксо. Помолете модела да се придържа към този маркер, буквално стъпвайки върху него. Така ще получите еднородна по отношение на осветление, кадриране/мащаб и положение на модела фотосесия.
Стъпка 5. Снимайте широко
В продуктовата фотография за каталози има много стандарти за размера и позицията на изобразените продукти в кадъра. Затова правете снимки "с резерв". Т.е оставете "излишно" пространство от всички страни на модела. 
В процеса на обработка можете да кадрирате снимката. Ако разположите модела твърде близко до краищата на кадъра, ще имате по-малко пространство за маневриране, когато е необходимо различно кадриране на готовата по някакъв друг начин.
Между другото, пазете крайниците на модела.
Някои компании и марки за облекла упорито оставят лицата на моделите в кадър. Други се опитват да отстранят всеки автентичен образ на окончателното изображение, така че да не се отклони вниманието на зрителя от рекламирания продукт. Последният подход е добра идея, ако стоките са тепърва навлизат на пазара. В този случай, такъв подход може да спести прилично количество време и пари.
Забележка. Снимката горе е пример за изходно изображение. При построяването на кадъра оставих достатъчно място около модела, за да мога в процеса на обработка да определя най-доброто кадриране. Двете сини линии са горните и долните граници на изображението след кадрирането.
Стъпка 6. Насочвайте действията на модела
Тези "ежедневни" пози са прости, но ефективни.
В процеса на снимане обяснявайте на модела какво да прави и коригирайте действията му. Снимките отразяват вашето виждане. Давайте на модела кратки и разбираеми инструкции. Ако например моделът трябва да гледа в определена посока му посочете определен предмет който да гледа, вместо да говорите неясно и с намеци. 
Колкото по-естествена и проста е позата, толкова по-добре. Неестествената поза може до отблъсне потенциалните купувачи или в етапа на обработка да създаде трудности с кадрирането.
Стъпка 7. Обработка на снимките
Отделете достатъчно време за сортиране и обработка на заснетия материал. 
Можете сами да обработвате снимките, но понякога е целесъобразно да делегирате тази дейност. Така ще освободите време, което да използвате по-ефективно.
Ако наемате специалист се убедете в неговата квалификация. Стилът и качеството на обработка трябва да са еднакви за цялата заснета серия. Дайте на ретушьора техническите спецификации: размер и резолюция на снимките, пропорции на кадъра, подход при кадриране и т.н.
Обърнете внимание на следните ключови корекции:
⦁ Настройка на контраста;
⦁ Ретуширане на козметичните дефекти на кожата;
⦁ Отстраняване на гънки и провисвания на тъканите;
⦁ Придаване на привлекателна форма на рекламираните дрехи;
⦁ Кадриране и промяна на резолюцията.
Помнете, че главната цел на участието на «жив» модел е да се покаже на купувача, как конкретната дреха би стояла на него.
За автора:
Кристен Лейти (Krysten Leighty) е професионален фотограф, снимащ предимно модна фотография и автор на техническите статии за компанията Pixelz. Профил в Инстаграм.
0
0
0
s2sdefault
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...

Please publish modules in offcanvas position.