• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.

РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
Когато дрехите се демонстрират на човек, вие имате възможност да се създаде по-изразителен образ на рекламираните продукти, включвайки емоцията на модела. Трудно е да се постигне същия ефект, ако снимате дрехите на манекен. За потенциалния купувач е по-лесно да "види" нещата, представени на жив човек на себе си и да вземе положително решение за покупка. От техническа гледна точка,  участието на модел има предимства. Накрая, снимката на дреха върху модел изглежда по-професионално. Купувачът несъзнателно чувства, че сте се потрудили за неговото удобство.
Разделихме процеса на седем стъпки. След изпълнението им, ще можете да създадете качествено и привлекателно за купувача портфолио на рекламираните дрехи.
Стъпка 1: Изберете вашия модел
В търсенето на модел ние препоръчваме три критерия:
Вашето ниво на комфорт при работа с този човек;
Готовността на модела за дългосрочно сътрудничество;
Съвместимост на рекламираните дрехи и модела.
Важно е да се чувствате комфортно при работа с модела. Колкото по-малко време и усилия харчите за "сработване" с определен човек, толкова по-висока е ефективността и производителността на снимане.
Също така, сътрудничество с един и същ модел през целия живот на марката или колекцията прави снимките, а заедно с тях и концепцията на рекламираните дрехи еднородна и нагледна. Последователността в работата предизвиква у купувача впечатление за "експертност" и "изпипване". След 2-3 сесии моделът ще разбере вашата визия.
И накрая, трябва да се внимава как изглеждат рекламираните продукти на конкретния модел. Ако дрехите изглеждат недостатъчно привлекателни, ако не извикат мисълта: "Готино седи тази пола! Искам я!", намерете друг модел, чиято физика е по-подходяща за случая. Точният размер е ключов критерий.
Стъпка 2: Подготовка на студиото
Започнете с пространството. Размерът му зависи от задачата. Моделът трябва да се чувства и движи удобно пред обектива. Намалете риска и намерете помещение със "запас" от площ.
Поставете маркер, по който моделът да се ориентира къде да застане.
Уверете се, че пространството и оборудването позволяват да се получат снимки с високо качество. Необходимото оборудване е фон, фотоапарат, статив и 1-3 импулсни източника на светлина със софтбоксове или чадъри.
От една страна, цветът на фона може да е различен от бял. От друга страна, всеки друг цвят, например черен, може да предизвика трудности с осветлението и като резултат, да е необходимо повече време за обработка.
По същия начин стативът не е задължителен, ако интензитетът на светлината е достатъчно висок. Въпреки това, наличието на статив винаги има положителен ефект върху остротата на снимки.
Независимо от цвета на фона и на степента на "неподвижност" на вашата камера по време на снимане се постарайте да запазите избраните условия през цялото време на снимане на рекламираната марка или колекция. С други думи, въведете собствени стандарти и ги следвайте.
Стъпка 3: Постройка на осветлението
Както отбелязахме по-рано, осветлението е най-важният елемент. Можете да закупите или наемете осветителна техника. Също така, имате свободата при избора на светлинни източници. Ние препоръчваме да се използват от един до три студийни моноблока със софтбоксове или от една до три компактни светкавици с чадъри  /на просвет или отразени/. Независимо от вида на източниците и светлинните модификатори са необходими и стативи за осветлението.
При посторяването на светлинната схема трябва да се стремите да постигнете светлина, наподобаваща мека естествена светлина от прозореца. Със софтбоксове е по-лесно да се изгради подходящо осветление. С чадъри и компактни светкавици се изискват повече умения, иначе сенките ще бъдат плътни и с изразени контури. Площта и разстоянието до обекта на чадъра има значение за вида на светлината - колкото по-голям е чадърът и колкото по-отдалечен от светкавицата е, толкова е по-мека светлината. Източника на светлина не трябва да е твърде близо до обекта.
Ако осветлението е ярко, поставете източниците под ъгъл спрямо модела, както е показано на фигурата по-горе. Светлината ще се отрази от стените и ще направи подсветка на сенките на модела. Ако е възможно, изберете стая, в която стените и таваните са боядисани в бял или сив цвят.
Като цяло, експериментирайте свободно със светлина. Колкото повече тренирате преди идването на модела, толкова по-добре.
0
0
0
s2sdefault
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.