• 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.

РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
Когато дрехите се демонстрират на човек, вие имате възможност да се създаде по-изразителен образ на рекламираните продукти, включвайки емоцията на модела. Трудно е да се постигне същия ефект, ако снимате дрехите на манекен. За потенциалния купувач е по-лесно да "види" нещата, представени на жив човек на себе си и да вземе положително решение за покупка. От техническа гледна точка,  участието на модел има предимства. Накрая, снимката на дреха върху модел изглежда по-професионално. Купувачът несъзнателно чувства, че сте се потрудили за неговото удобство.
Разделихме процеса на седем стъпки. След изпълнението им, ще можете да създадете качествено и привлекателно за купувача портфолио на рекламираните дрехи.
Стъпка 1: Изберете вашия модел
В търсенето на модел ние препоръчваме три критерия:
Вашето ниво на комфорт при работа с този човек;
Готовността на модела за дългосрочно сътрудничество;
Съвместимост на рекламираните дрехи и модела.
Важно е да се чувствате комфортно при работа с модела. Колкото по-малко време и усилия харчите за "сработване" с определен човек, толкова по-висока е ефективността и производителността на снимане.
Също така, сътрудничество с един и същ модел през целия живот на марката или колекцията прави снимките, а заедно с тях и концепцията на рекламираните дрехи еднородна и нагледна. Последователността в работата предизвиква у купувача впечатление за "експертност" и "изпипване". След 2-3 сесии моделът ще разбере вашата визия.
И накрая, трябва да се внимава как изглеждат рекламираните продукти на конкретния модел. Ако дрехите изглеждат недостатъчно привлекателни, ако не извикат мисълта: "Готино седи тази пола! Искам я!", намерете друг модел, чиято физика е по-подходяща за случая. Точният размер е ключов критерий.
Стъпка 2: Подготовка на студиото
Започнете с пространството. Размерът му зависи от задачата. Моделът трябва да се чувства и движи удобно пред обектива. Намалете риска и намерете помещение със "запас" от площ.
Поставете маркер, по който моделът да се ориентира къде да застане.
Уверете се, че пространството и оборудването позволяват да се получат снимки с високо качество. Необходимото оборудване е фон, фотоапарат, статив и 1-3 импулсни източника на светлина със софтбоксове или чадъри.
От една страна, цветът на фона може да е различен от бял. От друга страна, всеки друг цвят, например черен, може да предизвика трудности с осветлението и като резултат, да е необходимо повече време за обработка.
По същия начин стативът не е задължителен, ако интензитетът на светлината е достатъчно висок. Въпреки това, наличието на статив винаги има положителен ефект върху остротата на снимки.
Независимо от цвета на фона и на степента на "неподвижност" на вашата камера по време на снимане се постарайте да запазите избраните условия през цялото време на снимане на рекламираната марка или колекция. С други думи, въведете собствени стандарти и ги следвайте.
Стъпка 3: Постройка на осветлението
Както отбелязахме по-рано, осветлението е най-важният елемент. Можете да закупите или наемете осветителна техника. Също така, имате свободата при избора на светлинни източници. Ние препоръчваме да се използват от един до три студийни моноблока със софтбоксове или от една до три компактни светкавици с чадъри  /на просвет или отразени/. Независимо от вида на източниците и светлинните модификатори са необходими и стативи за осветлението.
При посторяването на светлинната схема трябва да се стремите да постигнете светлина, наподобаваща мека естествена светлина от прозореца. Със софтбоксове е по-лесно да се изгради подходящо осветление. С чадъри и компактни светкавици се изискват повече умения, иначе сенките ще бъдат плътни и с изразени контури. Площта и разстоянието до обекта на чадъра има значение за вида на светлината - колкото по-голям е чадърът и колкото по-отдалечен от светкавицата е, толкова е по-мека светлината. Източника на светлина не трябва да е твърде близо до обекта.
Ако осветлението е ярко, поставете източниците под ъгъл спрямо модела, както е показано на фигурата по-горе. Светлината ще се отрази от стените и ще направи подсветка на сенките на модела. Ако е възможно, изберете стая, в която стените и таваните са боядисани в бял или сив цвят.
Като цяло, експериментирайте свободно със светлина. Колкото повече тренирате преди идването на модела, толкова по-добре.
0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.