• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

      В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

      Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

      Прочети още...

FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:


  • Първо,  налага се снимане на ниски скорости, което забавя снимачния процес. При стойности на диафрагмата f16-22  и ако например се използва поляризационен филтър скоростта може да е 15-20 секунди. Освен това, дългите експозиции чувствително увеличават шума в изображението.
  • Второ халогенните лампи се нагряват. А енергоспестяващите крушки не винаги са неутрална цветна температура, което може да повлияе негативно на цветопредаването.
  • Трето, снимането с постоянно осветление изисква пълно затъмяване на помещението, което не винаги е удобно и оперативно. Четвърто, при регулиране на мощността се променя спектралния състав на светлината (например, лампите с нажежяема жичка жълтеят).

Импулсното осветление няма тези недостатъци: позволява да се избавим от дългите експонации, не нагрява въздуха и предметите и е със сстабилни спектрални характеристики.  „

Импулсното осветление както във вид на моноблокове (студийни светкавици с пилотно постоянно осветление), така и на свободно стоящи компактни светкавици. Последният вариант не е скъп, но мощността на светкавиците обикновено не е голяма и с тях по-трудно се използват студийни приставки – софтбоксове, спотове и пр. При студийните светкавици тези проблеми не съществуват.

Рационално е за студийните светкавици да се използва жираф, който позволява моноблокът да се разположи над обекта на снимане.

В предметната фотография обикновено се използват светлинни разсейватели – софтбоксове, които позволяват получаване на източник на светлина с голяма площ, който се отразява от повърхността на изделието равномерно. Практиката е показала, че оптималния размер на софтбокса е 60х80 см. За създаване на по-контрастно осветление с ярко изразени сенки може да се използва софтбокс с по-малки размери или тесен софтбокс.

В отделни случаи се използват „голи“ светкавици, или със спот, създаващи ярко, контрастно осветление с изразени бликове и подчертани сенки.

Като  разсейвател за компактни светкавици може да се използва млечно бял («опалов») акрил или друг полупрозрачен полимер. Добре подхождат тънка хартия лии бяла тъкан.

За по-евтино мнозина се опитват да използват бели чадъри.

Автор: Дмитрий Новак, снимки автора

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.