• ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

      Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
    • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

      “smoke”, автор Raul Ospina

      Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

      Прочети още...  
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

      Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

      Прочети още...

РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

Индекс на статията

В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

 в който плодът по време на падането се удря в повърхността на течността, създавайки фонтанче от пръски.

Необходими са статив и светкавица. Използване на светкавицата фронтално ще се отрази негативно на обема и дълбочината. Затова сцената трябва да се освети странично с помощта на външна светкавица. Контурите на пръските трябва да са контрастни и отчетливи

1. Подготовка

Пълни се широк съд с мляко. Под съда се застила с хартия, за да се запапазят мебелите от замърсяване и повреди. Фотоапаратът се поставя на статив и композира цялата постановка.

2. Предварителен фокус

Трябва предварително да се определи зоната, където ще падне плодът. В съда се поставя предмет, преминава се на ръчен режим на фокусиране и се фокусира върху предмета. От тел се прави примка, който се разполага над мястото на фокус. Пускайки ягодата през отвора на примката, тя ще падне на точното място.

3. Светлина

Използва се външна светкавица, разположена странично под ъгъл така, че светлината да пада отгоре надолу.


 

В дадения случай светкавицата се пали от вградената на фотоапарата. Вградената светкавица се настройва на мощност 1/128.

Ако светкавицата осветява обекта директно, ще се получат плътни сенки. За да се избегне това, се използва разсейвател, който да омекоти светината.

Също така е необходим и рефлектор, който да направи подсветка на останалите в сянка области.

5. Контролираме мощността на светкавицата

Мощността на светкавицата се настройва на 1/8. Фотоапарата се поставя на ръчни настройки и се правят тестови кадри за да се регулира експозицията (в случая скорост 1/250 сек., диафрагма f/18, чувствителност ISO 400). Изгасят се лампите и се пускат щорите.

6. Пускаме плода и снимаме

Дойде времето за първи опити. Взема се плода  и се държи над отвора на примката, с другата ръка спусъка е натиснат наполовина. Плодът се пуска и спусъкът се натиска докрай в момента, в който плодът докосне повърхността на млякото.

Какво трябва да се получи? Красива рекламна снимка, резки пръски и добре видим плод.

Автор: jmeyer

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.