• РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...

ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

Индекс на статията

“smoke”, автор Raul Ospina

Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

За това не е необходимо скъпо оборудване, достатъчни са вашата камера, светкавица и някои предмети от бита.

Всичко, което е нужно – разбиране на взаимодействието между предмета на снимане, осветлението и фона. Още един важен компонент е търпението на фотографа.

Необходимо оборудване:

1. Фотоапарат с пълни ръчни настройки, желателно DSLR.

2. Външна светкавица.

3. Ароматни пръчици и поставка за тях. Ароматните пръчици са напълно подходящи за целта, излъчват приятен аромат, а димният шлейф е плътен, непрекъснат и дълъг.

4. Черен фон. На черен или тъмен фон димът ще е най-контрастен.

5. Статив.

6. Отражател. Рефлектор или отражател можете да използвате по собствена преценка, ако искате да отразите повече светлина върху пушека.

7. Спомагателно осветление. Може да потрябва за осветяване на дима при фокусирането.

8. Проветриво помещение. Стаята трябва да е просторна и с добра вентилация, в противен случай помещението ще се изпълни с пушек за броени минути и ще се отрази на качеството на снимките.

9. Запалка.

10. Търпение и спокойствие!

Подготовка

Постарайте се върху фотоапарата и фона да не попада светлина.

• Подгответе тъмен/черен фон.
• Разположете ароматната пръчица на около метър от фона.
• Поставете светкавица отдясно или отляво на пръчицата на около 30-60 см.
• Ако изпозвате отражател го разположете от другата страна.
• Разположете фотоапарат на статива на 60 - 90 см. от обекта на снимане.

Можете да разположите оборудването под ъгъл спрямо фона, важно е да се уверите, че върху фона не попада светлина. Това наистина е важно, сивият пушек трябва да контрастира на тъмен фон. Също така се убедете, че светлината от светкавицата не попада пряко в обектива.


 

“Smokey Mountain”, автор Peter Emmett

Настройки на фотоапарата и светкавицата:

За качествена снимка е важно да се помнят следните правила:
• Висока скорост. Димът се движи непрекъснато.
• Затворена диафрагма. За по голяма дълбочина на рязкост.
• Ниско ISO. Пушекът и без това ще има зърниста структура на снимката и по висока стойност на ISO ще влоши ситуацията още повече.
• Светлина. високата скорост, затворената диафрагма и ниското ISO изискват интензивна светлина.

Примерни настройки:

• Ръчен режим на фотоапарата
• Скорост - 1/250
• Диафрагма – между f/8 и f/16
• ISO 100 (или по-малко)
• Ръчен фокус
• Баланс на бялото – автоматичен или светкавица
Желателно светкавицата да се настрои на половин мощност.

Снимаме

Затваряме всички врати и прозорци. И най-лекият повей ще предизвика промяна в димния шлейф, което ще направи изображението нерязко.

Запалете пръчицата. Ако искате по-обемен стълб от дим, запалете две. Изключете автофокуса.

Димът се движи непрекъснато, затова след загасяне на осветлението фокусирането става трудно. Следете димния стълб и фокусирайте на ръка. Можете да използвате допълнителна светлина /фенерче/ за улесняване на фокусирането.

Точно преди снимане изключете осветлението в стаята. Не е задължително да е напълно тъмно, но за постигане на по-добри резултати е желателно.

Направете няколко пробни кадъра за проверка на експозицията. Фонът трябва да е недоекспониран, за да се получи черен цвят (RGB 0, 0, 0), а най-ярката област на пушека трябва да е бяла.

Важно е да се запечата гладката, струйна форма на потока на дима в най-малките подробности.

С пушека може да се експериментира. Можете да влияете на формата му, поставяйки над горящия край на пръчицата някакъв предмет, например лъжичка.

И не забравяйте да проветрявате стаята на всеки 10-15 минути. От високата плътнаст на дима в помещението се създава сива мъгла, заради която снимките губят конраста си. Освен това става некомфортно за работа.

“smoke unprocessed”, автор dimitri hepburn

Заключение

Няма правилен или неправилен начин за предметно заснемане на дим. Експериментирайки, вслушвайки се в съветите на другите ще намерите собствен, удобен за вас метод. Успехът се постига по метода проба - грешка.

Автор: Jay Hoque

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.