• РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • МОНИТОРЪТ КАТО ФОН ЗА СНИМАНЕ НА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ


    Аз използвах като фон и източник на светлина ... PC монитор. Да, мониторът може да се използва успешно за снимане на малки обекти!
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...

ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

“smoke”, автор Raul Ospina

Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

За това не е необходимо скъпо оборудване, достатъчни са вашата камера, светкавица и някои предмети от бита.

Всичко, което е нужно – разбиране на взаимодействието между предмета на снимане, осветлението и фона. Още един важен компонент е търпението на фотографа.

Необходимо оборудване:

1. Фотоапарат с пълни ръчни настройки, желателно DSLR.

2. Външна светкавица.

3. Ароматни пръчици и поставка за тях. Ароматните пръчици са напълно подходящи за целта, излъчват приятен аромат, а димният шлейф е плътен, непрекъснат и дълъг.

4. Черен фон. На черен или тъмен фон димът ще е най-контрастен.

5. Статив.

6. Отражател. Рефлектор или отражател можете да използвате по собствена преценка, ако искате да отразите повече светлина върху пушека.

7. Спомагателно осветление. Може да потрябва за осветяване на дима при фокусирането.

8. Проветриво помещение. Стаята трябва да е просторна и с добра вентилация, в противен случай помещението ще се изпълни с пушек за броени минути и ще се отрази на качеството на снимките.

9. Запалка.

10. Търпение и спокойствие!

Подготовка

Постарайте се върху фотоапарата и фона да не попада светлина.

• Подгответе тъмен/черен фон.
• Разположете ароматната пръчица на около метър от фона.
• Поставете светкавица отдясно или отляво на пръчицата на около 30-60 см.
• Ако изпозвате отражател го разположете от другата страна.
• Разположете фотоапарат на статива на 60 - 90 см. от обекта на снимане.

Можете да разположите оборудването под ъгъл спрямо фона, важно е да се уверите, че върху фона не попада светлина. Това наистина е важно, сивият пушек трябва да контрастира на тъмен фон. Също така се убедете, че светлината от светкавицата не попада пряко в обектива.


 

“Smokey Mountain”, автор Peter Emmett

Настройки на фотоапарата и светкавицата:

За качествена снимка е важно да се помнят следните правила:
• Висока скорост. Димът се движи непрекъснато.
• Затворена диафрагма. За по голяма дълбочина на рязкост.
• Ниско ISO. Пушекът и без това ще има зърниста структура на снимката и по висока стойност на ISO ще влоши ситуацията още повече.
• Светлина. високата скорост, затворената диафрагма и ниското ISO изискват интензивна светлина.

Примерни настройки:

• Ръчен режим на фотоапарата
• Скорост - 1/250
• Диафрагма – между f/8 и f/16
• ISO 100 (или по-малко)
• Ръчен фокус
• Баланс на бялото – автоматичен или светкавица
Желателно светкавицата да се настрои на половин мощност.

Снимаме

Затваряме всички врати и прозорци. И най-лекият повей ще предизвика промяна в димния шлейф, което ще направи изображението нерязко.

Запалете пръчицата. Ако искате по-обемен стълб от дим, запалете две. Изключете автофокуса.

Димът се движи непрекъснато, затова след загасяне на осветлението фокусирането става трудно. Следете димния стълб и фокусирайте на ръка. Можете да използвате допълнителна светлина /фенерче/ за улесняване на фокусирането.

Точно преди снимане изключете осветлението в стаята. Не е задължително да е напълно тъмно, но за постигане на по-добри резултати е желателно.

Направете няколко пробни кадъра за проверка на експозицията. Фонът трябва да е недоекспониран, за да се получи черен цвят (RGB 0, 0, 0), а най-ярката област на пушека трябва да е бяла.

Важно е да се запечата гладката, струйна форма на потока на дима в най-малките подробности.

С пушека може да се експериментира. Можете да влияете на формата му, поставяйки над горящия край на пръчицата някакъв предмет, например лъжичка.

И не забравяйте да проветрявате стаята на всеки 10-15 минути. От високата плътнаст на дима в помещението се създава сива мъгла, заради която снимките губят конраста си. Освен това става некомфортно за работа.

“smoke unprocessed”, автор dimitri hepburn

Заключение

Няма правилен или неправилен начин за предметно заснемане на дим. Експериментирайки, вслушвайки се в съветите на другите ще намерите собствен, удобен за вас метод. Успехът се постига по метода проба - грешка.

Автор: Jay Hoque

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.