• ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • МОНИТОРЪТ КАТО ФОН ЗА СНИМАНЕ НА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ


    Аз използвах като фон и източник на светлина ... PC монитор. Да, мониторът може да се използва успешно за снимане на малки обекти!
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...

ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

 

“Smokey Mountain”, автор Peter Emmett

Настройки на фотоапарата и светкавицата:

За качествена снимка е важно да се помнят следните правила:
• Висока скорост. Димът се движи непрекъснато.
• Затворена диафрагма. За по голяма дълбочина на рязкост.
• Ниско ISO. Пушекът и без това ще има зърниста структура на снимката и по висока стойност на ISO ще влоши ситуацията още повече.
• Светлина. високата скорост, затворената диафрагма и ниското ISO изискват интензивна светлина.

Примерни настройки:

• Ръчен режим на фотоапарата
• Скорост - 1/250
• Диафрагма – между f/8 и f/16
• ISO 100 (или по-малко)
• Ръчен фокус
• Баланс на бялото – автоматичен или светкавица
Желателно светкавицата да се настрои на половин мощност.

Снимаме

Затваряме всички врати и прозорци. И най-лекият повей ще предизвика промяна в димния шлейф, което ще направи изображението нерязко.

Запалете пръчицата. Ако искате по-обемен стълб от дим, запалете две. Изключете автофокуса.

Димът се движи непрекъснато, затова след загасяне на осветлението фокусирането става трудно. Следете димния стълб и фокусирайте на ръка. Можете да използвате допълнителна светлина /фенерче/ за улесняване на фокусирането.

Точно преди снимане изключете осветлението в стаята. Не е задължително да е напълно тъмно, но за постигане на по-добри резултати е желателно.

Направете няколко пробни кадъра за проверка на експозицията. Фонът трябва да е недоекспониран, за да се получи черен цвят (RGB 0, 0, 0), а най-ярката област на пушека трябва да е бяла.

Важно е да се запечата гладката, струйна форма на потока на дима в най-малките подробности.

С пушека може да се експериментира. Можете да влияете на формата му, поставяйки над горящия край на пръчицата някакъв предмет, например лъжичка.

И не забравяйте да проветрявате стаята на всеки 10-15 минути. От високата плътнаст на дима в помещението се създава сива мъгла, заради която снимките губят конраста си. Освен това става некомфортно за работа.

“smoke unprocessed”, автор dimitri hepburn

Заключение

Няма правилен или неправилен начин за предметно заснемане на дим. Експериментирайки, вслушвайки се в съветите на другите ще намерите собствен, удобен за вас метод. Успехът се постига по метода проба - грешка.

Автор: Jay Hoque

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.