• 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...

ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

“smoke”, автор Raul Ospina

Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

За това не е необходимо скъпо оборудване, достатъчни са вашата камера, светкавица и някои предмети от бита.

Всичко, което е нужно – разбиране на взаимодействието между предмета на снимане, осветлението и фона. Още един важен компонент е търпението на фотографа.

Необходимо оборудване:

1. Фотоапарат с пълни ръчни настройки, желателно DSLR.

2. Външна светкавица.

3. Ароматни пръчици и поставка за тях. Ароматните пръчици са напълно подходящи за целта, излъчват приятен аромат, а димният шлейф е плътен, непрекъснат и дълъг.

4. Черен фон. На черен или тъмен фон димът ще е най-контрастен.

5. Статив.

6. Отражател. Рефлектор или отражател можете да използвате по собствена преценка, ако искате да отразите повече светлина върху пушека.

7. Спомагателно осветление. Може да потрябва за осветяване на дима при фокусирането.

8. Проветриво помещение. Стаята трябва да е просторна и с добра вентилация, в противен случай помещението ще се изпълни с пушек за броени минути и ще се отрази на качеството на снимките.

9. Запалка.

10. Търпение и спокойствие!

Подготовка

Постарайте се върху фотоапарата и фона да не попада светлина.

• Подгответе тъмен/черен фон.
• Разположете ароматната пръчица на около метър от фона.
• Поставете светкавица отдясно или отляво на пръчицата на около 30-60 см.
• Ако изпозвате отражател го разположете от другата страна.
• Разположете фотоапарат на статива на 60 - 90 см. от обекта на снимане.

Можете да разположите оборудването под ъгъл спрямо фона, важно е да се уверите, че върху фона не попада светлина. Това наистина е важно, сивият пушек трябва да контрастира на тъмен фон. Също така се убедете, че светлината от светкавицата не попада пряко в обектива.

0
0
0
s2sdefault
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.