• ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...

РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

Имиджова снимка на марката Skin Code

Гланцовите повърхности могат да са от различни материали: пластмаса, метал, цветно стъкло и т.н. Всеки материал има своите светлоотразяващи свойства и се държи различно при снимане с мека и "остра" светлина. Използваното осветление зависи от формата на обекта. При еднакви светлинни условия можем да подчертаем обема и да получим красиви бликове върху един обект и неестествено изображение на друг, дори да са от сходни материали, но с различна форма.

Снимка за марката Royal Effem

За да разгледаме техническите прийоми и възможните трудности, с които можете да се сблъскате при снимане на гланцирани обекти, аз избрах за примери 5 различни флакона:

* № 1 - пластмасова гланцова туба (крем за ръце)

* № 2 - пластмасов гланциран флакон с лого, изпълнено със сребристо багрило (спирала за мигли)

* № 3 - метализиран флакон (помада)

* № 4 - пластмасов гланцов флакон с метализиран етикет и капачка от матова пласмаса (лак за нокти)

* № 5 - метален флакон с огледална повърхност (тоалетна вода)

Предлагам да снимаме тези обекти на бял фон с последващо тифецване, използвайки различни светлинни схеми и избирайки най-подходящата за всеки обект.
Ще използвам 3 импулсни източника на светлина, синхронизатор, продуктова маса, статив и 2 листа бял /опалов/ плексиглас.

СВЕТЛИННА СХЕМА №1 (РЕФЛЕКТОРИ)

За начало ще заснема последователно 5-те наши обекта, използвайки обикновени рефлектори на всичките моноблокове.
Ще сложа единият лист бял плексиглас на масата, вторият отзад, като фон, а зад него импулсен източник на светлина с рефлектор, който осветява плексигласа на просвет.
В конкретните снимки използвах моноблокове с мощност 400 Вата, с регулиране на мощността от 1/1–1/32.
Настройките са следните: 2-та странични рефлектора 25 единици мощност, задния рефлектор на 28. Фотоапарат Nikon D800, обектив Nikon AF-S Nikkor 24-120mm F/4G ED VR. Настройките на фотоапарата: ISO 100, скорост на затвора: 1/250 сек., стойност на диафрагмата: f/16, баланс на белия цвят: светкавица. Фокусно разстояние на обектива: 120 мм.
От двете страни на обекта са разположени черни листове картон. Те ограничават излишната светлина и правят контурите на обекта по-отчетливи (разгледахме ги в статията за снимане на матови обекти).

Светлинна схема № 1

Флаконите заснети по схема № 1

Най-приемливо е осветен флакон №1. Но ако разгледаме бликовете от рефлекторите внимателно и изследваме тези области с инструмента Eyedropper Tool (Пипетка) в Adobe Photoshop, ще разберем, че те /бликовете/ съдържат 0% информация (бяло RGB 255, 255, 255).

Флакон № 1 — «Светлинна схема № 1»

При флакон № 2 обемът изчезна напълно и се проявиха и най-незабележимите драскотини.

Флакон № 2 — «Светлинна схема № 1»

Флакон № 3 също е с недостатъчен обем, не се вижда текстурата на материала.

Флакон № 3 — «Светлинна схема № 1»

При флакон № 4 текстурата на капачката от матова пластмаса е добре видима, но с това станаха видни множество микроскопични драскотини върху гланцирания корпус и метализирания етикет.

Флакон № 4 — «Светлинна схема № 1»

При флакон № 5 напълно се изгубиха обема и текстурата на материала, а огледалната му повърхност отрази всички предмети в студиото.

Флакон № 5 — «Светлинна схема № 1»

И така, видяхме, че подобно ярко осветление, проявяващо добре текстурата на матовите обекти е напълно неподходящо за снимане на лъскави предмети. Затова ще опитаме други светлинни схеми.

Малко отклонение: Когато поставим лъскав предмет върху предметната маса, често се наблюдава отражение на повърхността на масата върху предмета (снимка №1). Интензитета и появата на този ефект зависи от материала, формата, текстурата на сниманото изделие. За да се избегне това, трябва да отдалечим /повдигнем/ обекта с помощта на някаква поставка, по възможност с по-малка площ от предмета.

На снимка № 2 се вижда, че сме повдигнали флакона и отражението на плоскостта е по-малко.

На снимка № 3 виждаме, че вече липсва отражение.

Отражение на масата върху флакона и неговата промяна при повдигане на обекта

0
0
0
s2sdefault
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

    Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.