• ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #1. ПРИЕМАМЕ ПОРЪЧКА

    • Посетете в магазина на клиента и вижте как са изложени изделията на витрината.
    • Не се срамувайте да поискате от клиента фирмени поставки, стойки и др. за сътветната стока, ако има такива. Оригиналната опаковка също може да съдържа всякакв вид стойки, поставки и др. Прочети още...  
    • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

      Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.

РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

 

Основната задача на продуктовата рекламна фотография е да представи предлаганата стока, подчертавайки максимално печелившите качества и да завоалира възможните недостатъци. Т.е. да създаде "идеализиран образ на предмета" - изображение, което предизвиква непреодолимо желание за покупка на рекламирания продукт.

В тази връзка комерсиалната предметна фотография с рекламен характер има съществени технически особености с сравнение с обичайните художествени натюрморти.
Фотографът трябва да предаде максимално точно основните свойства на снимания предмета (текстура, цвят, детайли, форма), да избере печелившия ракурс, да подчертае обема. В рекламната продуктова фотография, по правило не се допускат липса на рязкост, размиване, отклонения от експозицията, бликове, винетиране, шум и други артефакти, които в творческото снимане могат лесно да послужат за оригинални художествени техники.
Предметната фотография с рекламен характер изизсква максимално качество на изображението, затова фотографът трябва да е оборудван с професионална техника.

Пример за творческа художествена предметна фотография...

... и комерсиална предметна фотография за списание

Занимавам се с предметна рекламна фотография повече от пет години. Основно съм се специализирала в комерсиално снимане на козметика за Интернет, полиграфически материали, каталози и списания. В последно време идват мтого поръчки за снимане на бужута за сайтове и Интернет магазини. Снимам с Nikon D800, обективи Nikon AF-S 85mm f/1.8G Nikkor, Nikon AF-S NIKKOR 24-120MM F/4G ED VR, а също Nikon 105mm f/2.8G AF-S VR Micro-Nikkor.
В тази статия искам да споделя някои тайни при снимането на рекламна продуктова фотография.

Да започваме. Получиил сме поръчка за рекламна снимка на определен обект.
Първото нещо, което трябва да направим, преди да пристъпим към работа е да уточним максимално ТЗ (техническото задание на снимките).
Снимането на рекламна фотография е два вида: поточно и имиджово. Поточното се използва при снимане на стоки за сайтове, интернет магазини и т.н. Това е снимане на отделни предмети на еднороден фон с проста светлинна схема и е подходящо за заснемане на много обекти от една и съща категория. Такъв подход позволява да се снимат голям брой предмети за ден (до 500), т.е. съществено поевтинява процеса. Сложна постобработка обикновено не се изисква.
В имиджовите снимки, обратно, е необходимо предварително изясняване на концепцията, композицията и детайлите на кадъра, възможното включване в него на допълнителен реквизит, фонове и текстури. Разстановката на осветлението се изпълнява индивидуално. Такива снимки са много по-сложни, по-трудоемки и по-скъпи от поточните и изискват качествена постобработка. Крайният брой снимки дневно е от 1 до 15. Имиджовите фотографии се използват за дизайн на банери, оформление на сайтове, полиграфска продукция и др.
В ТЗ трябва да е описано къде ще се използват снимките, какъв да бъде форматът - хоризонтален, вертикален, квадрат. Желателно е размерите на крайното изображение да са указани в пиксели. Тогава, вие от самото начало ще знаете какъв да е размера на изображението и каква да бъде крайната детайлизация. Ако снимката на флакона е 600х600 пиксела за Интернет, няма да се вълнувате за най-малките детайли и прашинките. При такъв размер на снимката те просто няма да се виждат. Но ако трябва снимка с максимална резолюция за печат на билборд, тогава ще трябва да се погрижите за предаването на най-малките детайли, за идеалната дълбочина на рязко изобразеното пространство в целия кадър. Трябва също да отчетете трудоемкостта на ретуш на прашинките и неравностите на текстурата, които непременно ще станат видни при голям мащаб на изображението. Отчитайки тези особености, ще можете да определите сложността и времето за работа и да ги включите в хонорара си.

Пример: Снимка с размер 600х600 пиксела, която е с достатъчно качество за качване в сайт.

При съхранението на същата снимка с максимална резолюция (за печат на билборд) стават видими неравностите и дефектите на печата на логото, а също и замърсяванията.

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.