• ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

      В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

      Прочети още...  
    • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

      Имиджова снимка на марката Skin Code

      Прочети още...  
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

      Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

      Прочети още...

10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

Индекс на статията

Автор yjhsu

Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

Това  направление е една от най- жизнеспособните професии в сферата на  фотографията.

На първо място, продуктовата фотография е изгоден  бизнес, тъй като списанията, каталозите и уебсайтовете изпитват нужда от предметната фотография. При работата с натюрморт има много преимущества, които често са недооценени, така че се надявам /вие/ да можете да се убедите в тази възможност за творчество и да започнете да правите такива снимки самостоятелно!

1. С какво/откъде да започнем?

Въпреки разпространеното мнение, не ви е нужно студио или каквото и да е специално място за  предметна фотография. Може да започнете с използването на всяко пространство вкъщи, например на масата до прозореца съчетано с обикновен фон и няколко крушки.

Това направление силно се отличава от пейзажната или портретната фотография, където имате обект - модел или бързо променяща се гледка към планината. В случая промените са по-малко и вие като фотограф напълно контролирате ситуацията и обекта, затова е много важно да мислите творчески, така че да го запечатате по най-интересен и атрактивен начин.

Автор apwizard

2. Избор на обект

Изборът на обект за снимката изцяло зависи от вас. Разгледайте дома си, възможно е за начало да намерите нещо простичко, но интересно. Не си мислете, че непременно е нужно да снимате плодове или цветя, просто защото всички така правят. Мислете нестандартно, но не прекалено амбициозно.

Ако докато се разхождате, нещо привлече вниманието ви, вземете го в къщи, или просто се опитайте да го заснемете в контекста на натюрморта. Постарайте се да избягвате отразяваща повърхност  от типа на стъкло, метал, тъй като с тях е трудно да се работи по отношение на осветлението. Когато усвоите кадрите седин обект, пробвайте да го съвместите, така че да комбинирате обекти, които да контрастират с форма, цвят, текстура и вижте какво ще се получи.

Автор whereisyourmind


3. Осветление

 Не е задължително осветлението да бъде скъпо, аз зная, че в моя бюджет не мога да включа набор за студийно осветление, така че за предметните снимки аз използвах  всичко което имах. Не забравяйте, че имате пълен контрол над снимката, така че ако искате, може да намерите помещение, в което можете да блокирате цялата естествена светлина с помощта на завеси и щори - така че ще сте в състояние напълно да контролирате осветеността на обекта.  С помощта на стандартните лампи/крушки може да свършите добра работа, ако го направите ефективно. Опитайте се да ги подредите по различни начини, не е нужно светлината да пада върху предната част на обекта, страничното и задно осветление засилват  интереса, сенките и дълбочината на снимката. Или можете да изберете една стая, която е добре осветена през прозорци, и да извлечете изгода от това. Естествената светлина от една страна напълно осветява вашия обект, а вие може да допълните осветяването му с лампи и отражатели.

Автор brtsergio

4. Стативи и ъгли

В зависимост от условията на осветление ще са необходими статив и дистанционно управление. Благодарение на този комплект ще можете да изберете малко ниска скорост на затвора, позволявайки снимане със затворена диафрагма - така вашето изображение ще бъде на фокус от предния план до фона. Все пак, не позволявайте на статичната камера да задуши творчеството ви, променяйте ъгъла и височината, от които снимате.  В противен случай, преди да  разбере , ще имате цяла колекция от кадри, заснети от една и съща точка с леки вариации. Опитайте да снимате на нивото на обекта или "от птичи поглед". Ако се движите в кръг се уверете, че вашата сянка не попада върху него!

5. Подберете правилен фон

Подходящо избрания от вас фон ще изиграе решаваща роля в качеството на снимките. Най-добре е да го създадете приятен и семпъл. Равномерно боядисана стена или голям лист бяла хартия или едноцветна хартия се вписват перфектно.

Помислете как да изберете фон, който да контрастира с обекта, ако искате да използвате неутрален фон, или тези нюанси, които ще допълват цвета на вашия обект. За по-малки предмети, може да няма нужда от такъв фон, но вместо това ще има нужда от повърхност, върху която да ги поставите. Най-подходящо за тази цел е черното кадифе, защото то поглъща светлината и изглежда като плътна черна повърхност.

Автор darktechsystem


6. Композиция на снимката

Композицията на вашия натюрморт е важна част от привлекателността и уникалността на работата ви. Помислете за правилото на третините - може да се приложи във вашата снимка, за да се създаде силна композиция. Уверете се, че в кадъра няма елементи отвличащи  вниманието.

Променяйте сюжета на композицията по време на снимките и мислете нестандартно. Как се движи погледът по изображението? Има ли пасивно пространство, може би трябва да се опитате да запълните кадъра? Работете с обекта, какви са неговите основни характеристики? За какво се използва? Трябва ли да го покаже в контекст или той работи като независим обект?

Автор lindenbaum

7. Прекарайте целия ден с това

Често откривам, че настроението ми в момента на снимки зависи от целта. Така че, ако аз правя снимки за забавление или за себе си (за разлика от работата за някой друг), имам строг контрол над темата, което гарантира, че са взети под внимание всички аспекти на снимката, за да се получи добра работа. Имате толкова време, колкото ви е необходимо, за да изпълните работата добре!

За разлика от пейзажната фотография, светлината не се променя бързо, а за разлика от портретната, вашият обект е статичен, стоейки неподвижен. Възползвайте се от това, за да настроите осветлението, фона и фотоапарата, направете няколко пробни снимки, преместете предмета и направете следмащ тур.

Ако стигнете до момент в който чувствате, че не всичко е както трябва , може просто да си направите чаша чай и да се върнете да снимате по-късно вече отпочинали.

Всичко е във вашите ръце, за да се получи ясно и рязко  изображение. Така че вместо извинения за неуспешни снимки е по-добре да отделите време за да създадете правилното/подходящо/ осветление.

Добре е да имате макро обектив, той е идеален за такъв вид работа. В негово отсъствие, се опитайте да използвате макро режима на фотоапарата, така ще имате повече шансове да заснемете  в близък план детайлите на вашия обект.

Автор vamedia


8. Вдъхновението на майсторите

Затвърдили сте правилата на осветлението, композицията или структурирането на вашите кадри? След това имате нужда от вдъхновение. Какво може да бъде по-добро от истинските шедьоври от недалечното минало. Търсене в интернет информация за художници рисували натюрморти в епохата на Ренесанса и разгледайте елементите на техните творения.

Проучването на тези снимки ще ви помогне да  мислите за формата, сенките и комбинацията от цветове и се надявам, че ще ви нахвърля  идеи за това как може да подредите вашата фотографска работа, за да се създадат силни и атрактивни изображения.

Автор layos

9. Сега е ваш ред!

Сега сте на ход. Намерете свободен ден в графика си и оставете време за практика. Опитайте се да разположите камерата и фона около /до/ подходящ източник на светлина до прозореца и пощракайте.

Когато усвоите базата,  създавайте,  експериментирайте с ъглите, посока на осветление и източниците на алтернативен вид светлина - свещи и лампи. Можете дори да опитате един творчески подход към избора на блендата и да използвате „твърд” обектив с f/1.8 бленда, за да се постигне красив дефокус в дълбочина.

Друг важен съвет: За снимане на натюрморт не е задължително да се използват само плодове и цветя! Открийте  интересен и вдъхновяващ сюжет, който да ви бъде по сърце/душа/, и започнете да снимате!

Автор apwizard

10. Можете ли да печелите?

След като направите снимки,  не се страхувайте да ги пуснете в Интернет, дори можете да се опитате да използвате сток сайтовете. Така че всеки път, когато снимате, правете го така, все едно сте на работа. Никога не се знае, дали вашия натюрморт няма да ви донесе мимоходом няколко долара. Разбира се, можете да получите и поръчки за продуктова фотография.

Автор: Simon Bray

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.