• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...

10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

6. Композиция на снимката

Композицията на вашия натюрморт е важна част от привлекателността и уникалността на работата ви. Помислете за правилото на третините - може да се приложи във вашата снимка, за да се създаде силна композиция. Уверете се, че в кадъра няма елементи отвличащи  вниманието.

Променяйте сюжета на композицията по време на снимките и мислете нестандартно. Как се движи погледът по изображението? Има ли пасивно пространство, може би трябва да се опитате да запълните кадъра? Работете с обекта, какви са неговите основни характеристики? За какво се използва? Трябва ли да го покаже в контекст или той работи като независим обект?

Автор lindenbaum

7. Прекарайте целия ден с това

Често откривам, че настроението ми в момента на снимки зависи от целта. Така че, ако аз правя снимки за забавление или за себе си (за разлика от работата за някой друг), имам строг контрол над темата, което гарантира, че са взети под внимание всички аспекти на снимката, за да се получи добра работа. Имате толкова време, колкото ви е необходимо, за да изпълните работата добре!

За разлика от пейзажната фотография, светлината не се променя бързо, а за разлика от портретната, вашият обект е статичен, стоейки неподвижен. Възползвайте се от това, за да настроите осветлението, фона и фотоапарата, направете няколко пробни снимки, преместете предмета и направете следмащ тур.

Ако стигнете до момент в който чувствате, че не всичко е както трябва , може просто да си направите чаша чай и да се върнете да снимате по-късно вече отпочинали.

Всичко е във вашите ръце, за да се получи ясно и рязко  изображение. Така че вместо извинения за неуспешни снимки е по-добре да отделите време за да създадете правилното/подходящо/ осветление.

Добре е да имате макро обектив, той е идеален за такъв вид работа. В негово отсъствие, се опитайте да използвате макро режима на фотоапарата, така ще имате повече шансове да заснемете  в близък план детайлите на вашия обект.

Автор vamedia

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.