• ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

      В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

      Прочети още...  
    • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

      Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

      Прочети още...  
    • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

       
      Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.

10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

Индекс на статията

Автор yjhsu

Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

Това  направление е една от най- жизнеспособните професии в сферата на  фотографията.

На първо място, продуктовата фотография е изгоден  бизнес, тъй като списанията, каталозите и уебсайтовете изпитват нужда от предметната фотография. При работата с натюрморт има много преимущества, които често са недооценени, така че се надявам /вие/ да можете да се убедите в тази възможност за творчество и да започнете да правите такива снимки самостоятелно!

1. С какво/откъде да започнем?

Въпреки разпространеното мнение, не ви е нужно студио или каквото и да е специално място за  предметна фотография. Може да започнете с използването на всяко пространство вкъщи, например на масата до прозореца съчетано с обикновен фон и няколко крушки.

Това направление силно се отличава от пейзажната или портретната фотография, където имате обект - модел или бързо променяща се гледка към планината. В случая промените са по-малко и вие като фотограф напълно контролирате ситуацията и обекта, затова е много важно да мислите творчески, така че да го запечатате по най-интересен и атрактивен начин.

Автор apwizard

2. Избор на обект

Изборът на обект за снимката изцяло зависи от вас. Разгледайте дома си, възможно е за начало да намерите нещо простичко, но интересно. Не си мислете, че непременно е нужно да снимате плодове или цветя, просто защото всички така правят. Мислете нестандартно, но не прекалено амбициозно.

Ако докато се разхождате, нещо привлече вниманието ви, вземете го в къщи, или просто се опитайте да го заснемете в контекста на натюрморта. Постарайте се да избягвате отразяваща повърхност  от типа на стъкло, метал, тъй като с тях е трудно да се работи по отношение на осветлението. Когато усвоите кадрите седин обект, пробвайте да го съвместите, така че да комбинирате обекти, които да контрастират с форма, цвят, текстура и вижте какво ще се получи.

Автор whereisyourmind

0
0
0
s2sdefault
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.