• ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...

ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

Черният цвят е най-наситен и контрастен по отношение на останалите цветове. Освен това не оттвлича вниманието от другите цветове и се съчетава със всичко.
За получаване на максимално близък до черното цвят и да намаля обработката до минимум използвах специално винилово кадифе.

Подготовка

Отначало сортирах изделията по вид и тип повърхност. Лицевата кожа и велура изискват различно осветление. Велурът отразява светлината дифузно. Лицевата кожа отразява светлината доста по-остро, с бликове. Тук трябва да покажат едновременно както блясъка на кожата, така и нейната текстура.
След това подготвих предметна маса, покрих я с черно кадифе и внимателно почистих /кадифето/ с леплива лента за дрехи (продава се в ИКЕА и други магазини). Кадифето полепва всевъзможен прах и зацапвания, които са невидими на практика, а импулсното осветление проявява отлично. Не е нужно да си създаваме излишна работа във Фотошоп?
За сравнение ще покажа повърхността на кадифето преди и след почистването:

Също така всяко кожено изделие трябва да се огледа внимателно преди заснемането и ако има замърсявания, да се почистят с мека четка.
След това поставих два листа от бял опалов плексиглас (акрилно стъкло) - един зад и един отляво. При осветяване на просвет с светкавици с рефлектори, те играят ролята на разсейватели.

Фотоапаратът е поставен на статив. Обективът, който използвам е Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, защото практически няма геометрични изкривявания (дисторсии) и е с превъзходна резолюция.
Настройките на фотоапарата са: скорост 1/160 сек., стойност на диафрагмата f/16 за получаване на по-голяма дълбочина на рязкост, ISO 100 при студийни светкавици с можност 1000 Джаула.

Процес на снимане

Сортираните изделия последователно поставяме върху кадифето и снимаме. Изделието образува възходящ диагонал в кадъра.
Отначало снимаме изделията от лицева кожа. Ориентирайки се по пилотното осветление на контровата светкавица (всички лампи в стаята трябва да са изключени), избираме точното място по такъв начин, че пректираното върху плексигласа светло петно да се отразява от кожата. Избираме мощност.
След това включваме втория източник, който е разположен вляво. Той трябва да е по-мощен, не е възможно предварително да се каже с колко.
За преглед на получените продуктови снимки използвам лаптоп, свързан чрез USB кабел към фотоапарата. По този начин в реално време могат да се внесат корекции в осветлението.
Заснемайки първия кадър видях, че близкия край на изделието не е разработен както трябва. За да поправя това отпред вдясно разположих отражател със сребриста повърхност.

 

Снимка без отражател

Снимка с отражател

 

Сега всичко е наред.
По-нататък започва поточен процес. Просто сменям предмета в кадъра, проверявам разположението и натискам спусъка.
Завършвайки продуктовите снимки на кожените аксесоари, преминавам към велура.
За да подчертая тектурата, добавих още един източник на светлина със малък софтбокс. Особенностна софтбокса е, че в една плоскост дава мека светлина, а в друга по-ярка. Софтбоксът е разположен под малък ъгъл спрямо повърхността на изделието, в резултат на което велурът изглежда по-силно текстуриран. Мощността на третия източник трябва да е такава, че да не заглушава останалите, а едва забележимо да ги допълва.

Приключвайки продуктовите снимки на велурените изделия, направих няколко имиджови снимки, показващи аксесоарите в действие.

Автор: Евгений Карташов

Източник

 

0
0
0
s2sdefault
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.