• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...

ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

Да разгледаме оборудването

Ако имате напълно оборудвано студио, вие можете да намерите много неща, които ще помогнат да направите великолепни снимки, но на практика не е необходимо. За снимане могат да се използват DSLR, заедно с обективи с фокусно разстояние 50 мм и 24 мм. По този начин остава възможността да се получат добри снимки както на отделни детайли, така и на цели дрехи. Осветлението се състои от поставена на фотоапарата светкавица с ръчно управление, но този способ работи само при снимане в подходяща среда. В случая става дума за домашно студио с три бели стени и бял таван. При правилно осветление бялата стая се превръща в гигантска предметна паатка, в която можете да влезете. При снимане в случаи, когато няма подобно подходящо помещение се използват две компактни светкавици, закрепени на стативи и комплектовани с чадъри с ватрешна отразяваща повърхност. Може би днес чадърите не са така популярни между фотографите. Въпреки,че софтбоксовете позволяват значително по-добро управление на светлината, ако се търси само мека светлина и бюджетът е ограничен, чадърите остават извън конкуренция.

60-инчов чадър струва по-малко от 50$. За същата сума може да се купи софтбокс с размер 36 инча. Ако става дума за по-големи размери разликата става още по-осезаема. Осмоъгълен софтбокс с диаметър около 2 метра струва повече от 400$, докато в същото време чадър с аналогичен диаметър излиза около 100$.

Осветление за текстури

Най-важният аспект, за който трябва да се мисли по време на снимки на тъкани е текстурата. Според типа тъкан текстурата или се завоалира, или се подчертава. Вратовръзката се състои от хиляди оплетени нишки, но та трябва да изглежда гладка и блестяща. За пуловера може да е характерна красива плетка, която трябва да се покаже в цялата и красота.Независимо от задачата (да се завоалира или подчертае текстурата) се използва една и съща технология: идеален подбор на мека, насочена светлина.

Странична светлина                                               Директна светлина

 

Странично осветление

Обикновено по няколко причини се използва една светкавица. Първо, защото стаята е бяла, и отражението на светлината от стените запълва дълбоките сенки. Второ, по-важно, за да се покаже тескстурата светлината трябва да е насочена.

Текстурите се разкриват чрез съчетание на сенки и светли елементи, което придава дълбочина на снимката. Разгледайте текстурата на нещо просто, например вашето палто. Когато сенките не подчертават неравностите, тя изглежда гладка. Ако искате да подчертаете релефа на тъканта, ще трябва да използвате мощно насочено странично осветление. Ако си представите, че вашата тъкан е огромен равен земен участък, то ви трябва залез.Помнете, че страничното осветление е относително. В зависимост от ситуацията може да се наложи промяна на разположението на източника на светлина.

Директно осветление

Възприемайте директната светлина като противоположност на страничната. Вместо на залез слънце, снимате на обяд. Светлината, макар и мека, пада право върху тъканта.

Това прави текстурата по-малко забележима. Ще се удивите, колко често няма да ви се иска да подчертавате текстурата на тъканта. Отново разположението на източника на светлина е относително. В случай с предмети, които лежат на маса, светлината ще се разположи отгоре. Ако вещите са разположени вертикално, светлината ще идва от страната, където се намира фотоапарата.


Едра плетка

За повечето плетени неща текстурата е най-важният елемент. И трябвад се покаже по един или друг начин. Най-просто е да се започне със странично осветление. Широките хоризонтални вълни са едни от най-характерните елементи на текстурата на тази плетен шапка. За получаването на странично осветление за тези хоризонтални редове е необходимо, източникът на светлина да се разположи точно над шапката. Ако източникът се разположи отляво или отдясно, вълните няма да са толкова изразителни.

Дълбочина на резкостта

Когато снимате неща, подобни на тези за сайт или просто за развлечение, използвайте каквато си искате дълбочина на рязкост. Ако обаче изпълнявате поръчка за списание или някаква компания, от вас ще се очакват резки краища на изделието. В случая със шапката практически работата е в условията на макроснимка. Снимане на обект от толкова малко разстояние означава, че дълбочината на рязкост ще е малка. Затова се налага затваряне на диафрагмата достатъчно, за да бъдат краищата на шапката също на фокус. Представителие на тази индустрия изискват резки контури, защото често им се налага да изрязват изделията от снимката. Благодарение на това те имат възможността да добавят текст или друго изображение, както и да сменят цвета на фона. Обектите с размити краища просто не могат да бъдат селектирани.

Гладка коприна

Копринените изделия са пълна противоположност на плетените изделия. Въпреки дебелите, забележими влакна, коприната има гладка, добре отразяваща повърхност. При работа с всяка отразяваща повърхност, можете или да се борите с отраженията от нея, или да ги използвате. В случая фотоапаратът е разположен така, че да улови отражението. Помнете мантрата "ъгълът на падане е равен на ъгъла на отражение". Това означава, че ъгълът, под който пдъ светлината трябва да се съотнесе към ъгъла, под който е насочен фотоапарата. Представете си, че светкавицата изстрелва топка за тенис вместо светлина. Вие ще разположите фотоапарата така, че да улови топката, след като отскочи от обекта на снимане. Когато гледате тази снимка, вие истински чувствате как блести тъканта, от която са ушити вратовръзките. По-малко видно е каква е текстурата на тъканта. Разполагайки фотоапарата почти над обекта на снимане се използва директно осветление. По този начин всичко изглежда по-плоско.

Директна светлина                                   Странична светлина

 

Баланс на бялото

Когато се снима някаква продукция е важно да се направи така, че цветопредаването да е идеално. За да сте уверени, че балансът на вашата снимка е идеален, поставете в кадъра нещо с бял цвят. Така ще получите еталон, който ще ви помогне при работа с графичните редактори. Също така трябва да се потрудите да определите точната температура на светлината на вашите светкавици по Келвин с различните модификатори.

Гадният деним

Да погледнем джинсите. Когато снимаш определен тип дрехи, понякога е трудно да разбереш дали да скриеш текстурата или да я подчертаеш. Тогава е добре да се снима и по-двата начина. Поради това, че нямаше време, следващите снимки на джинси направих със светкавица, сложена на фотоапарата. Често да бъдеш професионалист означава да си бърз. Тези две снимки идеално демонстрират как ъгъла на осветление влияе на текстурата. Панталонът висеше на стената пред мен. На дясната снимка отразих светлината от светкавицата в стената отдясно, за да получа странично осветление, а на лявата в стената зад мен, за да получа директно осветление.

 

Вашите снимки на различни тъкани

Ако потърсите, ще намерите куп възможности в тази сфера на фотографията. От ръчно шити уникати до изделия за елитни каталози. Всички тези дрехи трябва да бъдат заснети за някого. Всичко се свежда до текстурата и качеството на снимката. Когато усвоите до съвършенствоизползването на директна и странична светлина, ще се окажете на верен път към създаването на убийствено портфолио. След като покажете и снимки, които предават точно цвета на дрехите, вероятността към вас да се обърне сериозен клиент е голяма.

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.