• МОНИТОРЪТ КАТО ФОН ЗА СНИМАНЕ НА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ


    Аз използвах като фон и източник на светлина ... PC монитор. Да, мониторът може да се използва успешно за снимане на малки обекти!
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...

ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

Едра плетка

За повечето плетени неща текстурата е най-важният елемент. И трябвад се покаже по един или друг начин. Най-просто е да се започне със странично осветление. Широките хоризонтални вълни са едни от най-характерните елементи на текстурата на тази плетен шапка. За получаването на странично осветление за тези хоризонтални редове е необходимо, източникът на светлина да се разположи точно над шапката. Ако източникът се разположи отляво или отдясно, вълните няма да са толкова изразителни.

Дълбочина на резкостта

Когато снимате неща, подобни на тези за сайт или просто за развлечение, използвайте каквато си искате дълбочина на рязкост. Ако обаче изпълнявате поръчка за списание или някаква компания, от вас ще се очакват резки краища на изделието. В случая със шапката практически работата е в условията на макроснимка. Снимане на обект от толкова малко разстояние означава, че дълбочината на рязкост ще е малка. Затова се налага затваряне на диафрагмата достатъчно, за да бъдат краищата на шапката също на фокус. Представителие на тази индустрия изискват резки контури, защото често им се налага да изрязват изделията от снимката. Благодарение на това те имат възможността да добавят текст или друго изображение, както и да сменят цвета на фона. Обектите с размити краища просто не могат да бъдат селектирани.

Гладка коприна

Копринените изделия са пълна противоположност на плетените изделия. Въпреки дебелите, забележими влакна, коприната има гладка, добре отразяваща повърхност. При работа с всяка отразяваща повърхност, можете или да се борите с отраженията от нея, или да ги използвате. В случая фотоапаратът е разположен така, че да улови отражението. Помнете мантрата "ъгълът на падане е равен на ъгъла на отражение". Това означава, че ъгълът, под който пдъ светлината трябва да се съотнесе към ъгъла, под който е насочен фотоапарата. Представете си, че светкавицата изстрелва топка за тенис вместо светлина. Вие ще разположите фотоапарата така, че да улови топката, след като отскочи от обекта на снимане. Когато гледате тази снимка, вие истински чувствате как блести тъканта, от която са ушити вратовръзките. По-малко видно е каква е текстурата на тъканта. Разполагайки фотоапарата почти над обекта на снимане се използва директно осветление. По този начин всичко изглежда по-плоско.

Директна светлина                                   Странична светлина

 

Баланс на бялото

Когато се снима някаква продукция е важно да се направи така, че цветопредаването да е идеално. За да сте уверени, че балансът на вашата снимка е идеален, поставете в кадъра нещо с бял цвят. Така ще получите еталон, който ще ви помогне при работа с графичните редактори. Също така трябва да се потрудите да определите точната температура на светлината на вашите светкавици по Келвин с различните модификатори.

Гадният деним

Да погледнем джинсите. Когато снимаш определен тип дрехи, понякога е трудно да разбереш дали да скриеш текстурата или да я подчертаеш. Тогава е добре да се снима и по-двата начина. Поради това, че нямаше време, следващите снимки на джинси направих със светкавица, сложена на фотоапарата. Често да бъдеш професионалист означава да си бърз. Тези две снимки идеално демонстрират как ъгъла на осветление влияе на текстурата. Панталонът висеше на стената пред мен. На дясната снимка отразих светлината от светкавицата в стената отдясно, за да получа странично осветление, а на лявата в стената зад мен, за да получа директно осветление.

 

Вашите снимки на различни тъкани

Ако потърсите, ще намерите куп възможности в тази сфера на фотографията. От ръчно шити уникати до изделия за елитни каталози. Всички тези дрехи трябва да бъдат заснети за някого. Всичко се свежда до текстурата и качеството на снимката. Когато усвоите до съвършенствоизползването на директна и странична светлина, ще се окажете на верен път към създаването на убийствено портфолио. След като покажете и снимки, които предават точно цвета на дрехите, вероятността към вас да се обърне сериозен клиент е голяма.

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.