• 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #1. ПРИЕМАМЕ ПОРЪЧКА

    • Посетете в магазина на клиента и вижте как са изложени изделията на витрината.
    • Не се срамувайте да поискате от клиента фирмени поставки, стойки и др. за сътветната стока, ако има такива. Оригиналната опаковка също може да съдържа всякакв вид стойки, поставки и др. Прочети още...  
    • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

      Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

      Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

      Прочети още...  
    • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

      1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

      Прочети още...  
    • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

      В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

      Прочети още...

ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

Индекс на статията

Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

Да разгледаме оборудването

Ако имате напълно оборудвано студио, вие можете да намерите много неща, които ще помогнат да направите великолепни снимки, но на практика не е необходимо. За снимане могат да се използват DSLR, заедно с обективи с фокусно разстояние 50 мм и 24 мм. По този начин остава възможността да се получат добри снимки както на отделни детайли, така и на цели дрехи. Осветлението се състои от поставена на фотоапарата светкавица с ръчно управление, но този способ работи само при снимане в подходяща среда. В случая става дума за домашно студио с три бели стени и бял таван. При правилно осветление бялата стая се превръща в гигантска предметна паатка, в която можете да влезете. При снимане в случаи, когато няма подобно подходящо помещение се използват две компактни светкавици, закрепени на стативи и комплектовани с чадъри с ватрешна отразяваща повърхност. Може би днес чадърите не са така популярни между фотографите. Въпреки,че софтбоксовете позволяват значително по-добро управление на светлината, ако се търси само мека светлина и бюджетът е ограничен, чадърите остават извън конкуренция.

60-инчов чадър струва по-малко от 50$. За същата сума може да се купи софтбокс с размер 36 инча. Ако става дума за по-големи размери разликата става още по-осезаема. Осмоъгълен софтбокс с диаметър около 2 метра струва повече от 400$, докато в същото време чадър с аналогичен диаметър излиза около 100$.

Осветление за текстури

Най-важният аспект, за който трябва да се мисли по време на снимки на тъкани е текстурата. Според типа тъкан текстурата или се завоалира, или се подчертава. Вратовръзката се състои от хиляди оплетени нишки, но та трябва да изглежда гладка и блестяща. За пуловера може да е характерна красива плетка, която трябва да се покаже в цялата и красота.Независимо от задачата (да се завоалира или подчертае текстурата) се използва една и съща технология: идеален подбор на мека, насочена светлина.

Странична светлина                                               Директна светлина

 

Странично осветление

Обикновено по няколко причини се използва една светкавица. Първо, защото стаята е бяла, и отражението на светлината от стените запълва дълбоките сенки. Второ, по-важно, за да се покаже тескстурата светлината трябва да е насочена.

Текстурите се разкриват чрез съчетание на сенки и светли елементи, което придава дълбочина на снимката. Разгледайте текстурата на нещо просто, например вашето палто. Когато сенките не подчертават неравностите, тя изглежда гладка. Ако искате да подчертаете релефа на тъканта, ще трябва да използвате мощно насочено странично осветление. Ако си представите, че вашата тъкан е огромен равен земен участък, то ви трябва залез.Помнете, че страничното осветление е относително. В зависимост от ситуацията може да се наложи промяна на разположението на източника на светлина.

Директно осветление

Възприемайте директната светлина като противоположност на страничната. Вместо на залез слънце, снимате на обяд. Светлината, макар и мека, пада право върху тъканта.

Това прави текстурата по-малко забележима. Ще се удивите, колко често няма да ви се иска да подчертавате текстурата на тъканта. Отново разположението на източника на светлина е относително. В случай с предмети, които лежат на маса, светлината ще се разположи отгоре. Ако вещите са разположени вертикално, светлината ще идва от страната, където се намира фотоапарата.

0
0
0
s2sdefault
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.