• ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.

ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

Индекс на статията

Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

Да разгледаме оборудването

Ако имате напълно оборудвано студио, вие можете да намерите много неща, които ще помогнат да направите великолепни снимки, но на практика не е необходимо. За снимане могат да се използват DSLR, заедно с обективи с фокусно разстояние 50 мм и 24 мм. По този начин остава възможността да се получат добри снимки както на отделни детайли, така и на цели дрехи. Осветлението се състои от поставена на фотоапарата светкавица с ръчно управление, но този способ работи само при снимане в подходяща среда. В случая става дума за домашно студио с три бели стени и бял таван. При правилно осветление бялата стая се превръща в гигантска предметна паатка, в която можете да влезете. При снимане в случаи, когато няма подобно подходящо помещение се използват две компактни светкавици, закрепени на стативи и комплектовани с чадъри с ватрешна отразяваща повърхност. Може би днес чадърите не са така популярни между фотографите. Въпреки,че софтбоксовете позволяват значително по-добро управление на светлината, ако се търси само мека светлина и бюджетът е ограничен, чадърите остават извън конкуренция.

60-инчов чадър струва по-малко от 50$. За същата сума може да се купи софтбокс с размер 36 инча. Ако става дума за по-големи размери разликата става още по-осезаема. Осмоъгълен софтбокс с диаметър около 2 метра струва повече от 400$, докато в същото време чадър с аналогичен диаметър излиза около 100$.

Осветление за текстури

Най-важният аспект, за който трябва да се мисли по време на снимки на тъкани е текстурата. Според типа тъкан текстурата или се завоалира, или се подчертава. Вратовръзката се състои от хиляди оплетени нишки, но та трябва да изглежда гладка и блестяща. За пуловера може да е характерна красива плетка, която трябва да се покаже в цялата и красота.Независимо от задачата (да се завоалира или подчертае текстурата) се използва една и съща технология: идеален подбор на мека, насочена светлина.

Странична светлина                                               Директна светлина

 

Странично осветление

Обикновено по няколко причини се използва една светкавица. Първо, защото стаята е бяла, и отражението на светлината от стените запълва дълбоките сенки. Второ, по-важно, за да се покаже тескстурата светлината трябва да е насочена.

Текстурите се разкриват чрез съчетание на сенки и светли елементи, което придава дълбочина на снимката. Разгледайте текстурата на нещо просто, например вашето палто. Когато сенките не подчертават неравностите, тя изглежда гладка. Ако искате да подчертаете релефа на тъканта, ще трябва да използвате мощно насочено странично осветление. Ако си представите, че вашата тъкан е огромен равен земен участък, то ви трябва залез.Помнете, че страничното осветление е относително. В зависимост от ситуацията може да се наложи промяна на разположението на източника на светлина.

Директно осветление

Възприемайте директната светлина като противоположност на страничната. Вместо на залез слънце, снимате на обяд. Светлината, макар и мека, пада право върху тъканта.

Това прави текстурата по-малко забележима. Ще се удивите, колко често няма да ви се иска да подчертавате текстурата на тъканта. Отново разположението на източника на светлина е относително. В случай с предмети, които лежат на маса, светлината ще се разположи отгоре. Ако вещите са разположени вертикално, светлината ще идва от страната, където се намира фотоапарата.

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

    Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.