• 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.

ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

Да разгледаме оборудването

Ако имате напълно оборудвано студио, вие можете да намерите много неща, които ще помогнат да направите великолепни снимки, но на практика не е необходимо. За снимане могат да се използват DSLR, заедно с обективи с фокусно разстояние 50 мм и 24 мм. По този начин остава възможността да се получат добри снимки както на отделни детайли, така и на цели дрехи. Осветлението се състои от поставена на фотоапарата светкавица с ръчно управление, но този способ работи само при снимане в подходяща среда. В случая става дума за домашно студио с три бели стени и бял таван. При правилно осветление бялата стая се превръща в гигантска предметна паатка, в която можете да влезете. При снимане в случаи, когато няма подобно подходящо помещение се използват две компактни светкавици, закрепени на стативи и комплектовани с чадъри с ватрешна отразяваща повърхност. Може би днес чадърите не са така популярни между фотографите. Въпреки,че софтбоксовете позволяват значително по-добро управление на светлината, ако се търси само мека светлина и бюджетът е ограничен, чадърите остават извън конкуренция.

60-инчов чадър струва по-малко от 50$. За същата сума може да се купи софтбокс с размер 36 инча. Ако става дума за по-големи размери разликата става още по-осезаема. Осмоъгълен софтбокс с диаметър около 2 метра струва повече от 400$, докато в същото време чадър с аналогичен диаметър излиза около 100$.

Осветление за текстури

Най-важният аспект, за който трябва да се мисли по време на снимки на тъкани е текстурата. Според типа тъкан текстурата или се завоалира, или се подчертава. Вратовръзката се състои от хиляди оплетени нишки, но та трябва да изглежда гладка и блестяща. За пуловера може да е характерна красива плетка, която трябва да се покаже в цялата и красота.Независимо от задачата (да се завоалира или подчертае текстурата) се използва една и съща технология: идеален подбор на мека, насочена светлина.

Странична светлина                                               Директна светлина

 

Странично осветление

Обикновено по няколко причини се използва една светкавица. Първо, защото стаята е бяла, и отражението на светлината от стените запълва дълбоките сенки. Второ, по-важно, за да се покаже тескстурата светлината трябва да е насочена.

Текстурите се разкриват чрез съчетание на сенки и светли елементи, което придава дълбочина на снимката. Разгледайте текстурата на нещо просто, например вашето палто. Когато сенките не подчертават неравностите, тя изглежда гладка. Ако искате да подчертаете релефа на тъканта, ще трябва да използвате мощно насочено странично осветление. Ако си представите, че вашата тъкан е огромен равен земен участък, то ви трябва залез.Помнете, че страничното осветление е относително. В зависимост от ситуацията може да се наложи промяна на разположението на източника на светлина.

Директно осветление

Възприемайте директната светлина като противоположност на страничната. Вместо на залез слънце, снимате на обяд. Светлината, макар и мека, пада право върху тъканта.

Това прави текстурата по-малко забележима. Ще се удивите, колко често няма да ви се иска да подчертавате текстурата на тъканта. Отново разположението на източника на светлина е относително. В случай с предмети, които лежат на маса, светлината ще се разположи отгоре. Ако вещите са разположени вертикално, светлината ще идва от страната, където се намира фотоапарата.

0
0
0
s2sdefault
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.