• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...

ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
Удобни и  неудобни предмети
Далеч не всички предмети са удобни за изолация на бял фон. Разбира се не трябва да се ограничавате със снимане само на прости обекти – може да се снима всичко, което поискате. Но снимането и последващата постобработка  на някои предмети е трудно.
Да разгледаме свойствата на идеалния обект:
• Той е значително по-тъмен от фона и няма бели участъци. Това позволява лесно да се подбере експозицията така, че обектът да е експониран нормално а фонът леко преекспониран.
• Обектът има отчетливи граници. Кожи, пух и подобни неща затрудняват много избирателното избелване на фона във фотошоп.
• Обектът има проста форма. Сложните ажурни конструкции, между които се вижда фона се изолират трудно.
• Повърхността на обекта е матова. Гланцираните, блестящи обекти отразяват всичко наоколо, включително студиото и вас и изискват отделно внимание към бликовете и формата им. С прозрачни предмети се работи още по-трудно.
• Обектът е неподвижен. Снимането на домашни животни е изключително увлекателно, но изисква  требует сноровки и проворства. Натюрмортите позволяват да се работи спокойно.
• Обектът не е голям, но не и прекалено малък. Малките обекти непременно се нуждаят от макрообектив и са много взискателни към чистотата на работното място. Големите обекти са просто големи за домашно студио.
Така идеален обект за снимане е орехът.
А най-лошият обект – бяла ангорска котка, опитваща се да извади златна рибка от кръгъл стъклен аквариум.

Чистота
Погрижете се за чистотата на сниманите обекти. Незабележимата на пръв поглед прах ще се вижда прекрасно при внимателно разглеждане на снимките на монитора. Ако снимате малък обект с идеята, да се покаже в размер по-голям от истинския, бъдете готови всяко замърсяване и прах да станат натрапчиво видни.
За привеждането на обектите в търговски вид е най-добре да се използват четки за почистване на оптика, духалка и микрофибърни кърпички, които не оставят следи и влакънца.
Върху гладки и особено гланцирани повърхности са забележими отпечатъците от пръсти, които също трябва да се отстранят. За да не се оставят нови отпечатъци е удобно да се използват медицински ръкавици от латекс.
Разбира се неголеми петна и прах могат да се отстранят и във фотошоп. Друг е въпросът колко време ще отнеме това. По-лесно и бързо е еднократно да се погрижите за чистотата, отколкото след това всеки път да отстранявате едни и същи прашинки на всяка от стотици снимки.
 
Оборудване
Фотоапарат

Всеки DSLR е подходящ за продуктова фотография. Пълнокадровите фотоапарати дават малко по-чисто изображение и имат малко по-голяма резолюция, отколкото фотоапаратите с кроп-фактор. Но тези преимущества не се принципни. Още повече, кропнатите фотоапарати имат в случая преимущество пред фул фрейма, доколкото позволяват получаване на приемлива дълбочина на рязкост при по-малки, например с една стъпка стойности на диафрагмата, което намалява изискването към мощността на светкавиците двойно.

Използоването на  компактни камери е допустимо, но не е желателно. Качеството на получените изображения създава желание да се иска повече, а отсътствието на ръчни настройки в много сапунерки прави работата в студио практически невъзможна.

0
0
0
s2sdefault
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.