• ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

      Автор yjhsu

      Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

      Прочети още...  
    • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

      Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

      Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

      Прочети още...  
    • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

      Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

      Прочети още...

ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

2. При избор на предмет за снимане трябва да се бяга от стандартите, да се включи въобраението и да се пигледне на най-обикновените предмети от друга страна. Необходим е творчески подход. Предметната фотогорафия зависи изцяло от фотографа, който трябва да контролира процеса цялостно. В началото е по-добре да не се снимат отразяващи повърхности (стъкло, метал), тъй като светлинните схеми са по-сложни. Може да се тренира с един предмет, а след това да се премине към композиция от предмети и комбинации от цветове, текстури и форми.

3. Експериментите със светлината позволяват да се получат различни ефекти, като за това не е задължително наличие на скъпи осветители. В обикновената стая може да се изолира със щори естествената светлина и да се използват стандартни лампи. Те могат да бъдат разположени по различни схеми: странично или задно – това добавя сенки и дълбочина на изображението. Ако помещението е с достатъчно естествено осветление, може предмета да се осветява от прозореца от едната си страна, а от другата да се използва лампа или отражател.
 
4. Не е необходимо постоянно да се използва статив. Снимките стават интересни, ако постоянно се променя положението на фотоапарата. Може да се снима от различна височина и под различни ъгли.
 
5. Един от решаващите фактори за получаванена качествени предметни снимки е правилно избраният фон. Още в началото трябва да се опредли ролята на фона в снимката – да контрастира на предмета или да е неутрален, с което да помогне предметът да изпъкне. Като фон може да се използва гладка стена в стаята, лист бяла или цветна голямоформатна хартия или черно кадифе.
 
6. Композицията при снимането на стоки е ключов момент, определящ крайния резултат. Фотографът трябва да е наясно кои са характерните черти на изделието, добре ли би било да се включи в композиция или да са заснеме отделно. Интересно е да се експериментира с предмети, добавяйки нещо съвсем неочаквано. Главното е предметната композиция да бъде цалостна и смислово единна.
 
7. Вдъхновението е нещо непостоянно и често запасът от идеи свърша в най-неподходящия момент. Тогава може да се възползваме от шедьоврите на великите майстори и да вземаем назаем идеи за създаване на натюрморт. Разглеждането на такива картини може да подскаже съчатание на предмети, да подхвърли идея за оформяне и комбинации от цветове и форми.
 
8. В предметнта фотография най-важна е практиката. Затова трябва да се снима възможно по-често. Може дори да се отдели цял ден и напълно да се посвети на практика и експерименти със заснемането на различни предмети.
0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.