• РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...

НЯКОИ ПРАКТИЧЕСКИ ПРИЙОМИ ПРИ ОБЩУВАНЕТО НА ФОТОГРАФА СЪС СОБСТВЕНАТА МУ ЖЕНА

Както бях написал по-рано, има Висши Критици на фотоизкуството, просто критици, ценители, хора, равнодушни към фотографията, хора, които не обичат фотографията и накрая, жените и приятелките на фотографите.

Да се каже, че последните ненавиждат нашето творчество е малко. Жени с attachement-и в лицето на тъщите водят открита, агресивна гражданска война с бедните нещастни труженици на лентата и статива. Тази война изобилства от различни подли прийоми под формата на подмолна борба и фрази от типа "Вкъщи няма какво да ядем, а ти печаташ картинки!". Тук ще разгледаме практическите методи за борба с това явление.

Нека първо да поговорим за семейния бюджет.  Под семеен бюджет се разбира някаква неголяма, но достатъчна за жалко съществуване сума, която вие и жена ви сте донесли на заплата. Парите винаги са малко, и ако станат още съвсем по-малко, вашата жена изобщо няма да го забележи. Доколкото е неизвестно колко пари жена ви не е донесла вкъщи, то изхождайки от презумпцията за виновност на жена си, имате право с чиста съвест да създадете свой скромен паричен фонд за покупка, проявяване и печат на вашите филми, а също и за закупуване на фотопринадлежности.

Авторът препоръчва съхранението на посочените средства да става заедно с фотоапарата, като за тези цели подходящи са кутиите от филтри Cokin, а също и картонените кутийки от филми. По силата на вродената си техническа неграмотност жените никога не се инфилтрират във фотографската чанта, тъй като се опасяват да не докоснат нещо, което не заслужава да бъде докоснато, и освен това разчитат на вашата взаимност, надявайки се на това, че вие няма да пропълзите в дамската чанта, където в пудриерата се крие женският фонд. 

Спестяванията трябва да са защитени и от преки слънчеви лъчи, защото там, където проникне слънцето може да попадне и случайно-изследователският поглед на жена ви. 

Сега за покупките на лента и принадлежности. Жените са условно-доверчиви същества, които като правило не знаят нищо за цените на фотографските стоки, доколкото сравняват всички предмети с цените на шевните машини и с цената на 1 кг. картофи. 

Помнете, че един филм Fujicolor Superia 100/36 са 10 кг. неизядени картофи, в същото време Fujichrome Velvia 50/36 са вече например 30 кг. неизядени картофи.  Именно по това се различават професионалният от любителският подход. Снимайки на такава лента, трябва да помните, че заснемайки един кадър вие лишавате семейството си от един килограм картофи. 

Купувайки ленти и принадлежности, вие трябва да помните, че не си струва да се хвалите с това пред жена си. На нея и без това й е безинтересно, а на вас ще ви струва немалко нерви. Касовите бележки трябва да се изхвърлят веднага след покупката. Касовите бележки трябва да се накъсат щателно, а парченцата да се изхвърлят на недостъпно за жена ви място. До ден днешен помня скандалната ситуация, в която авторът не разкъса касовата бележка за една светкавица достатъчно щателно и я изхвърли в кошчето за боклук. Намирайки и възстановявайки фрагменти на стойност 185$, жена му беше силно удивена, че мръсниците са маркирали $185, докато светкавицата струва реално (по моите думи) 9 долара и 85 цента. Живеят на наш гръб, търговци проклети! Аз не възразих, даже подкладох още малко огъня.

Ако вашата покупка все пак е намерена, много полезно би било цената й да се занижи леко. Батерийният блок може да струва например 150 рубли (5 долара), и в никакъв случай 60$, като това може да се обясни лесно: "Колко да струва тая пластмаса!" Авторът съветва обективи за четиристотин да се оценяват например на 30-50 долара, филтрите 2-3 долара, а филмите се получават безплатно при рекламна акция в метрото.

Съхранинието на филмите става в хладилник, като не трябва да се заема повече от 50% от полезния му обем. Преди да се приберат там, филмите трябва да се поставят във влагонепроницаем плик (много подходяш е 50 кг. чувал от захар), за да не бъдят залети със супа, яхния или изтичаща от кутията майонеза.

Ако не сте достатъчно пестелив човек и не сте спестили своевременно, подходящ е следният практически прийом, многократно проверен от автора. Трябва ви статив например. През есента, вие прочуствено казвате на жена си: "Скъпа, напролет трябва да си купя статив, ще струва около 200 долара." Това трябва да стане след обяда, когато кръвта и се изтегля от главата в посока към стомаха. Разбира се, вие прекрасно знаете, че стативът струва не 200$, а само 100$. Всяка жена се съгласява на всичка, когато става дума за достатъчно отдалечена перспектива. След две седмици, разхождайки се из града, вие случайно влизате в някой фотомагазин, дълго изучавайки цените на филмите. Нямайки какво да прави, вашата съпруга започва придирчиво да изучава цените на другите стоки и с радост открива, че стативете са  "някакви си 100 долара", "Трябва бързо да го вземем!" - ви казва. Вие не възразявате. След това се радвате заедно на успешната придобивка. 

Понякога е полезно да се снимат жената и детето. Жените обичат своите деца, затова трябва да се снимат добре и със щастливо изражение на лицата. Към снимката на жената трябва да се подходи два пъти по-сериозно, защото неуспехът може да ви струва много. Тук аз изпозвам един практически метод, предаден ми от мъдрият президент на чикагската фирма "Central Camera" Алберт Флаш. Научавайки, че веднъж оставих в магазина на фирмата сума, три пъти по-голяма от месечния ми доход, купувайки различни филтри, просълзен и опасявайки се за моето бъдеще, президентът внимателно извади от сейфа филтър SUNSOFT на Cokin и ми го подари с думите, вземи, my friend, после ще ми благодариш. Това е затоплящ филтър от типа 81А, съчетан с дифузен филтър. Като правило, авторът изпробва всички филтри върху жена си. 

Разполагайки я в контрово осветление (за да подчертая естественият, но скрит за страничния поглед рус оттенък на тъмната и коса), и използвайки този филтър и светкавица, се получи много сполучлива, според жена ми снимка, което възкреси в моята памет топли спомени за мъдрия Алберт Флаш, който очевидно е женен. Своите благодарности изпратих по електронната поща.

Интересен прийом е снимка на свекървата с широкоъгълен обектив, разположена в края на кадъра. Жените обичат такива портрети, което  ни дава възможност да продължим в същия дух. 

Сега за негативите. Авторът знае от първа ръка, че 300 ненарязани ленти заемат обем примерно равен на кутията на телевизор. Всеки път, когато този обем се изсипе върху жена ви от най-горния рафт на шкафа, вие рискувате да я загубите. Затова авторът препоръчва да се купят специални класьори за лентата и да се съхраняват в работата. Там трябва да се съхраняват и всички снимки, които са 36 пъти повече. Да се съхраняват хартиени копия в албуми, напомнящи пълното издание на Большая Советская энциклопедия издание 1977 година е нецелесъобразно. Още по-практично е да не печатате всички снимки, а  просто да сканирате негативите и да ги запишете на компактдиск. 

Колкото и филма да сте изснимали през отпуската, на жена си кажете, че с големи усилия едвам едвам сте изщракали един нещастен филм. А на въпроса откъде ненадейно са се появили 800 снимки, със скромно вдигнат показалец на лявата ръка и гледайки го гордо следва да произнесете: "Професионализъм..." 

Как да се смотаете от жена си и да отидете на снимки? Много просто. Трябва добре да научите и запомните следната фраза: "Аз сега ще отида да поснимам с апаратчето, а като се върна ще отидем да ти купим нови пантофи". Думата "с апаратчето" трябва да се произнесе възможно най-тихо и бързо, не акцентирайки вниманието върху нея. В същото време "нови пантофи" трябва да звучи гръмко и с патос, като текста на химна на СССР. А на другия ден, когато най-накрая се върнете от фотосесията, ще бъде късна неделя и всички магазини ще са затворени. Затова пантофите са вечна тема.

Ето всичко, за което исках да ви разкажа. Няма да кажете на жена си, нали?

© 2002   Дмитрий Катков

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.