• 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...

Отмора + Фотоапарат = Шедьоври

Аз си губя времето за да напиша тази статия. Вие губите своите пари за да купите списанието, както и време, за да го прочетете. Нека поне се опитаме да възвърнем загубите създавайки макар и няколко небанални снимки! 

Не е беда, ако вие така и не сте успели да прочетете инструкцията на своя фотоапарат. Вие просто не смятате за необходимо да товарите умната си глава с излишни знания. Вие в никакъв случай не сте тъп и мързелив безделник! Кому са нужни тези милиарди резки, с правилно цветопредаване, технически и композиционно грамотни снимки? На никого! Красивите и правилни снимки омръзнаха до крайност, преследват ни в Интернет, на страниците на списанията, в рекламите. Надявам се да разбирате, че не ги правят от любов към процеса а предимно да спечелят пари. На нас, простите любители за нашите снимки пари не са ни нужни. За нас фотографията не е тежък труд, а приятно хоби и развлечение. Така, че давайте да се развличаме, а не да създаваме пародии на работите на професионалните фотографи. 

Почти всеки фотоапарат има автоматичен режим. Автоматичният режим е ВСИЧКО за нас! Моля за милост, ако някой не е съгласен с това. Нека изучава какво е експозиция (дебела книга с малко картинки и много цифри, цена 1000 рубли), зоновата система на Адамс (само на английски, 120$), нека усвоява теорията на цветовете (много дебели книги с графики, диаграми, странни таблици с цветни кубове, където самите автори не винаги разбират какво пишат, минимум 4000 рубли), пространствена композиция (две книжки, много умни, никой от тия, които са ги прочели не е  започнал да снима по-добре, 2000 рубли). Да! Забравих най-важното. Налага се да се научи наизуст инструкцията на фотоапарата. Надявам се да съм ви убедил, че автоматичния режим е най-доброто. 

И така. Камерата е на автоматичен режим, пръстът е на спусъка, картата е празна и започваме за творим почивайки! За да си почивате, и въпреки това да има с какво да се гордеете трябва да научите няколко правила:

1. Постоянно снимайте приятелката си, жена си, тъщата. Те са вашите главни обекти. Какво като не приличат на модели. На първо място, никой друг не би ги снимал, което позволява да се създадат уникати, второ, ние не сме някакви "рекламни постановчици"! Ние снимаме истинския живот. С което можем да се гордеем! Колкото по-ужасен е моделът, толкова по-добре! Виждали ли сте снимките на Саудек? Непременно ги вижте.

Ако вие сте, извинявам се, жена, снимайте чужди мъже. Защо чужди? За интрига. 

2. Как  да се снима? 

Само не и както сте го правили досега! Никаква предварителна подготовка, никаква постановка: "Скъпа, кръстосай краката си или разтвори краката си още" или "мили мечо, не си чеши корема, снимам те". Фотографията е магия на спрения миг, разрез на реалността, посмъртна маска на времето! Ако моделът реагира на това, че го снимат, това не е фотография, това е фиксиране на реакциите на обекта на присъствието на фотограф. Нима имате малко снимки "със стъклени очи и измъчени усмивки"? Много са. Е, стигат! 

3. Как се снима иззад масата? 

Да, трудно може да си незабелязан, снимайки от другия край на масата. Но ние не сме папараци и няма какво да крием. Най-важно е да не ни позират. Вие беседвате мило, с чаша вино в едната ръка и фотоапарат в другата. От чашата пиете с цел творческо разкрепостяване, с фотоапарата снимате.

Ако с неголеми паузи снимате постоянно (или имитирате снимане), хората наоколо много бързо ще спрат с позирането и няма да ви обръщат внимание. И няма нужда всеки път да поднасяте фотоапарата към окото си, няма какво да видите през него! Поставете обектива на широк ъгъл и снимайте от ръка. Не е беда, че част от кадрите ще са брак. Не е нужно да пестите паметта, Заснели сте 100 кадъра, прегледали сте ги, изтрили сте 99. Затова пък, седейки можете да снимате от различни точки, даже и под масата. 

Навярно сте чували за филтри, които се навиват на обектива с цел подобряване или промяна на изображението. Всичките там поляризационни, конверсионни или със софт-ефект. Няма нужда да ги купувате. Голям брой ефектни филтри стоят на масата ви. Това са чаши, бутилки, отражения в съда за шампанско и т.н. Не се ограничавайте. Снимайте през всичко, което прави изображението необикновено. Когато изчерпате потенциала на наличните естествени фотографски филтри, можете да свалите чорапогащите от своята или чужда дама, да покриете с него обектива и като резултат ще получите няколко трогателни портрета с ефект на лек романтичен дим. Ако и това не удовлетвори вашите творчески търсения, изплюйте се на обектива и светът ще се размие приятно. 

4. Как се снимат танци?

Съвършено незадължително е да се снимат статични обекти. Всичко което шава може да се заснеме напълно забавлявайки се. Танцуващи могат да се снимат седейки, стоейки, лежейки и танцувайки заедно с всички. При това хората могат да са както цели, така и на части. На части понякога е по-интересно и удобно. Всички бавни танци можете да посветите на фотографиране на деколтето на партньорката си. На вас ще ви е интересно, а на нея приятно. При по-бързите танци можете да насочите фотоапарата към тълпата и периодично да натискате спусъка, а след това да изтривате всичко. За по-силен ефект допълнително можете да подскачате. На качеството на снимката нявм да повлияе. 

5. Как се снимат динамични спортове? 

Снимат се много внимателно. Теорията на вероятността играе срещу вас. Където и да сте застанали, ако се играе футбол, волейбол или баскетбол вие непременно ще получите топка по главата или фотоапарата. Ако се играе тенис или голф съвсем скоро ще ви уцелят с топкат в окото, а бадминтон - с перцето, ака е билярд, със щеката или с лакът. Пазете се! С едно око гледайте във визьора, а с другото бдете.

Най-добре е да се намирате в епицентъра на събитията, но това първо няма да се оцени от участниците и второ е възможно просто да ви разкъсат. Така,че, решавайте сами откъда да снимате. Вэзможни са различни сюжети. Основните теми са предаване на експресията и движението, емоционалното напрежение, фиксиране на забавни моменти и изражения на лицата.

6. Какво се снима на улицата? 

Само това, което наистина ви интересува! Тогава има вероятност вашите снимки да се окажат наистина интересни и на някои от зрителите. Бъдете честни към себе си. Не мога да повярвам, че НАИСТИНА ви интересуват обекти като сноп лалета, спящ на пейката клошар или поглед към реката от моста. Идващият по улицата мъж се интересува от жени и само жени. В частност задниците на вървящите отпред и общото очертание на фигурата, гърдите и лицето на идващите насреща. Тях фотографирайте!

При жените фотографи е по сложно. Тук не всичко е така еднозначно. Интересът към мъжете може временно да за се замени от интерес към витрини, цветя, котенце, кученце, някаква финтифлюшка от кована ограда и прочие безмислици.

Не ви приканвам да снимате интересни, но непознати хора, сочейки ги нагло с фотоапарата. Това не е етично и можете да предизвикате скандал. Представете си, как мълчаливо към вас приближи напълно непознат човек и започне да ви снима. Каква е вашата реакция? Лично моята е желание да му ударя едно в муцуната… Трябва да се снима или незабелязано, или леко, весело и непринудено "Девойче, Вие сте очарователна! Може ли една снимка?". Или "Господине, имате толкова мъжествено лице, нещо против...?" Но при такъв подход ще получите режисирана снимка. 

Много по-интересно е да се снима, без да се привлича вниманието. За целта поставяме фотоапарата на корема, палецът на дясната ръка е на спусъка, лявата прикрива дясната, фотоапаратът е настроен на серийна снимка а обективът е на широк ъгъл и ние просто се разхождаме някъде на многолюдно място. "От корем" може да се снима всичко, което се намира пред вас, при това не е задължително да гледате към обекта на снимката. Вие само натискате спусъка. Снима се в серии защото при използването на тази методика не е възможно точното кадриране и на голяма част от снимкките е изобразено не това, което сме искали. Това е единственият начин, като изключим снимките с телеобектив от голямо разстояние при който имате възможност да снимате реалния живот, а не реакциите на присъствие на фотограф. 

7. Как се снимат деца? 

Добри снимки на деца се получават, когато детето е заето с неговите си неща и не обръща внимание на човека с фотоапарата. Режисираните снимки на деца в повечето случаи изискват нечовешко търпение и загуба на време. Веднъж снимах реклама за някакъв детски крем. Трябваше ми снимка със щастлив и смеещ се младенец победоносно държащ в ръка рекламираната стока. В продължение на целия ден с прекъсвания за детския сън ние снимахме този сюжет. Родителите подскачаха около детето гукайки, гримасничейки и показвайки играчки. Момченцето се усмихваше щастливо. После му подаваха тубичка с крем. Усмивката веднага изчезваше, лицето на модела ставаше злобно-съсредоточено и той със всички сили стисваше тубичката, така че да се смачка до напълно нерекламно състояние. Бяха използвани няколко опаковки от крема и не беше направена нито една нормална снимка. 

Не бива да се очаква някакво активно сътрудничество от детето. По лесно е да му се дадат боички, флакон с течност за правене на сапунени балони, някаква глупава играчка и да оставите нещата на самотек. Ако късметът е на ваша страна ще заснемете нещо, ако не - няма нищо страшно, ще намерите по-удобен обект за приложение на талантите си. 

8. Как се снимат домашни животни? 

Има две методики. Първата е много трудна. Ще се наложи да напуснете работа и да изоставите семейството си. Изучете трудовете на Дайсецу Тайтаро Сузуки по зен-будизъм. Доктор Сузуки пише с дълбоко познаване на нещата. Макар и да не е бил свещеник в нито една от будистките секти, е бил уважаван във всеки японски храм, защото познанията му за духовните ценности били непосредствени и дълбоки, за което свидетелстват всички, които са имали възможността да общуват с него. 

След това намерете някакво домашно животно. Научете се да го разбирате. Веднага след като го разберете автоматично ще можете да правите дълбоки по смисъл и съдържание фотографии. 

Втората методика е по-достъпна и не изисква от ваша страна нито разбиране, нито даже някакъв особен интелект. Задачата е много проста. Снимаме домашните животни в необичайни ракурси и ситуации. За целта потапяме котката във вода, овалваме я в брашно, снимаме и отново измиваме. Също така е интересно да се снимат експресивни сюжети. Когато котката изсъхне, я хвърляме по гръб върху спящо куче. Този опит трябва да се повтори многократно. Снимаме случващото се. С цел морална компенсация напояваме котката с валериан, а кучето с напитката, която предпочита. В клюна на папагалчето се капва сладка течност. Снимаме какво се получава в резултат. Ако котката изпитва неконтролируем ужас от общуването си с прахосмукачката, този уред става прекрасен асистент за отделна фотосесия. Не бива да се забравят и аксесоарите. Дамското бельо преобразява облика дори и на най-мъжествения пес. Празната консервна кутия, привързана към опашката на котката променя цялостно поведението и е добра профилактика на затлъстяването. 

9. Селекция на заснетия материал.

Постарайте се да гледате на своите снимки дистанцирано и хладно, като че ли ги е правил страничен човек без право на глас. Бъдете безмилостни и честни. Научете се да си доставяте удоволствие от унищожаването на фотографии. Колкото по-малко останат, толкова по-добре! Защото наистина добрите снимки няма да бъдат погребани под планина от отпадък и няма да ви се наложи да губите време за редакция и обработка във Фотошоп.

2006 © Дмитрий Константинов

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.