• РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...

ЖЕРТВИ НА СВЕЩЕНИТЕ ВОЙНИ

На кинолозите отдавна е известен факта, че кучетата приличат на своите стопани.

 

Хората от определена прослойка и даже външност обичат определени породи кучета. Мисля, че ако погледате кучкарите на улицата, ще се съгласите с това. Четейки различни форуми и интернет-общества, достигнах до извода, че същото е приложимо към поклонниците на различните производители на фототехника.

Не знам, кое е първично: дали определена техника избира подходящите си стопани, или хората избират подходящата за техния характер и темперамент техника, но фактът си е факт. Отнасяйки се с дълбоко уважение към свободата на човека като цяло и към всеки събрат от фотографското общество индивидуално, ще предположа второто. Исках да ви предложа своите чисто субективни наблюдения. Абсолютно не претендирам за тяхната истинност и всеобхватност. По скоро бележки по полетата. 

За улеснение ще вземем 5 производителя на огледално-рефлексни системи. Оставям зад кадър огромен пласт от производители на далекомерни камери (поради достатъчно тесния кръг на почитатели) или на средноформатни камери (и без това не намирам смисъл в тях, и следователно нямам право да правя никакви обобщения). Също така няма да споменавам имената на тези компании.

И така: 

Система №1. Поклонниците на тази компания се разделят на три големи групи: 

а) Професионални фоторепортери. Основната маса професионалисти имат камери и обективи на именно на тази компания. Просто така се е случило. Огромният бял обектив се е превърнал за фоторепортера или спортния журналист в атрибут, като бялата манта за лекаря. Тези хора не посещават форумите. Тях ги няма, те работят. 

Групи б) и в) е удобно да се разглеждат по аналогия с ползвателите на  Windows™. Група б) изобщо не подозира, че има други операционни системи (фотоапарати). Често те дори не знаят, какво е операционна система. Тези хора са дотам зомбирани, че ако изведнъж решат да продават нещо от техниката си в базара, просто пишат: "Продавам 50/1.8". Това е всичко. Ако видите такава обява не се учудвайте и не гадайте. Това са те. Често не се споменава и града на продажбата. Но всички знаят този град, често го наричат "по подразбиране". Съвпадение? Хората от група б) обичат да разговарят с лозунги, много приличащи на слоганите на обожаваната от тях компания. Ако поскитате в техните форуми и кажете, че "така и така, това при вас не е така или иначе", няма да ви разберат. Ще гледат на вас, като на човек които се е появил на на вечеря без покана и по гащета. В краен случай ще си измислят нови лозунги. Никой няма да ви изгони, вие ще си отидете сами. Група б) е най-голямата измежду поклонниците на тази компания. 

Група в) е сходна с със системните администратори, работещи под Windows™. Тези хора са осведомени прекрасно за всички достойнства и недостатъци на системата. Те добре познават алтернативните предложения и ги използват с успех. Купуват преходници, лепят странна джаджа с името "глухарче" и си живеят пълноценно с пълния спектър от съществуваща оптика. Ако са цифроваци, имат слабостта да се гордеят само с едно нещо - името му е "фулфрейм". Тази група е адекватна, но малочислена. 

Ключови думи: фулфрейм, гламур, ню, студио, пластмаса, you can 

Система №2. Поклонниците на тази система са енергични, напористи и почти винаги агресивни. Рискувам да предположа, че корените тези черти идват от историята на самата компания, която винаги с малко е губила в конкурентната борба (при това маркетингова, а не по отношение на качеството), заради което е подложена на насмешка от група б) на предходната компания. Наистина, само от онази нейна част, която се чуства "издигната" в своята среда, понеже знае за съществуването и на нещо друго. Разбира се не са пробвали. Мнение естествено имат. 

Често агресията прераства в нетърпимост, за което родната компания само помага. През живота си, тази фирма е направила на своите ползватели два подаръка - един хубав, и друг - лайно. Хубавият е, че през цялата продължителност на своето съществуване, компанията не е променяла байонета и даже сега на най-новата играчка може да се постави 40-годишен обектив с минимални загуби. Лошият подарък е в конструирането на камерите с най-дълъг работен отрязък измежду производителите. И използването на "чужди обективи" с тези камери е или с със загуба на безкрайност като се снима само портрет или макро, или със силно влошаваща картината леща. Това поведение на компанията е формирало тесен, затворен кръг от последователи. 

Пребивавайки във форума на поклонниците на тази система, вие ще получите прилив на адреналин. Някои задължително ще се обиди даже и от най-невинния според вас въпрос. Няма да ви ударят в мутрата, даже и на "ти", ще преминат рядко, но ще ви поизнервят. Тези хора са умни, язвителни, но често изпитват комплексите на поклонниците на Apple, ако пак се използва аналогията с компютърния свят. Фрази от типа "такъв 35\1.4 никой няма да има вече" разкриват тези комплекси. Още един Знак на групата е очакването на фулфрейм. Въпреки, че за болшинството този фулфрейм е необходим за самоуспокоението "не сме по-лоши" /към днешна дата дочакаха фулфрейм/. Сега главният въпрос към себе си звучи така: коя банка е с най-уязвима система за сигнализация, за да успея до ареста, ограбвайки тази банка да купя въжделения фулфрейм и макар малко да поснимам? 

Ключови думи: рязкост, 80-200\2.8, 85\1.4, "сигма е говно".

Система №3. Третата група е съставена от поклонници на Фирма, която вече не съществува. Погълна я вездесъщия производител на "плейстешън", каквото можеше влоши, което не успя - премахна, нарече това произведението си с гордото име "Алфа" и помете света с рекламна кампания, по сила и последствия равна на битката за Сталинград. Ошашавените поклонници и нови сектанти до ден днешен са в противоречие. На останалите е смешно. Това е повелята на времето. Утре всички ние ще се окажем под петата на Великия Маркетолог и няма да има спасение от това. Амин. 

Почитателите на остарелите заслуги и продукти на загиналата компания са бели и пухкави. Даже в своите форуми те общуват изключително вежливо, не забравяйки да си брагодарят един на друг. Много толерантни към новаците. Обясняват търпеливо, дълго и неразбираемо. Често напускат системата. Можем да ги разберем - лесно ли е да видиш смъртта на тези, които обичаш? Но компанията е забравила за това, че "ние отговоряме за тези, които опитомихме". Срамно, другари японци!

Ключови думи: красота, меланхолия, "този обектив е много рядък", продавам. 

Система №4. Поклонниците на системата на тази компания са непоправими оптимисти. Те ще ви разказват за качеството и вълшебния рисунък на знаменитите Лимитед, продължавайки да снимат на унили цифрови камери с унила стабилизация с не по-малко унили многократни зумове, получавайки унили шумни снимки. Възможно е да са ми попаднали само такива. Напълно е възможно. 

Посещевайки форумите им, вие ще се заразите от неизчерпаемо жизнелюбие, макар и да не разбирате причините за него. 

Ключови думи: lim, професионална репортерска камера, палачинка. 

 Система №5. 4\3. Тази група фототехника, незвестно защо се произвежда от различни компании с гръмки, известни имена без някакви особени различия. Познавам малко чужденци, но подходът там, по моя преценка е някак американски, като електрическите им розетки. Джером К. Джером описва човек, койта се е имал за твърде оригинален, тъй като е измислил свят, в който всичко е наопаки - хората ходят с краката нагоре, козите лаят, а фотоапаратите снимат видео. Ето така този производител ми напомня оригинала на Джером.

Ключови думи: фокусиране по дисплей, "ние имаме вече 21 обектива", "ужас-кроп" 

Така звучат моите мисли. Разбира се има и други групи. Пейзажисти, портретисти и модни. Цифроваци и аналогови. Малко- и голямоформатни. Страшно е да се каже - с карданни камери (с тези е опасно да се спори - техниката им е сериозна и тежка). Моите любими далекомерни. Но най-хубавото е, че гледайки някои снимки, за мен е абсолютно без значение с какво са снимани. 

All Rights Reserved. © 2003 - 2006 Хулиганствующий Элементъ 

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.