• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.

ЖЕЛЕЗНИТЕ ПРАВИЛА ЗА ЛОША СНИМКА

Тази тема може да се стори пресилена за някои. Струва ни се, че получаването на снимка, която никой не може да разгледа, без да получи позиви за повръщане или поне без изражение на скука на лицето не е толкова трудно. Всеки притежател на фотоапарат има куп снимки, справящи се с тази задача.

 Бедата е в това, че според статистиката поне една от 100 или 1000 снимки, въпреки желанието на автора е успешна. За да се избегне това е необходима сериозна теоретична подготовка. Литература по темата практически няма. Ще се постараем с общи усилия да решим този проблем и да запълним тази празнина. Овладявайки нашите правила, фотолюбителят лесно ще сведе до минимум броя на своите творчески успехи:

1. Всички беди идват от знанието. Никога не четете книги за композицията, не ходете на изложби и не разглеждайте фотографски списания. В противен случай ще бъдете принудени на гледате света през чужди очи. Не задушавайте своята самобитност, напластявайки чужди художествени критерии, стъпвайте на собствения си фотографски опит. помнете: "Чукча не читатель, чукча - писатель!".

 2. Главния инструмент на фотохудожника е фотоапаратът. Болшинството мастити фотографи с високомерие и пренебрежение се отнасят към компактните фотоапарати, т.нар "сапунерки". Между другото те имат редица неоспорими преимущества. Още щом купите скъп DSLR на Канон или Никон с фирмена сменяема оптика, вие веднага ще си счупите краката да търсите някакъв софт-филтър или цяла нощ ще конструирате монокъл от стари очила, за да се избавите от убийствената рязкост на снимката. А е достатъчно да си купите сапунерка и проблемът се решава от самосебе си.

 Следва да се отдаде предпочитание разбира се на фотоапарати със съвременни пластмасови лещи, настроени на хиперфокално разстояние (т.е. не изискващи фокусиране).

Ако все пак сте избрали "огледален", няма да намерите нищо по добро от "Зенит". В него има всичко необходимо за художника-фотограф:

- тъмен визьор, покриващ малка част от кадъра;

- минимален набор от скорости;

- огледало, разтърсващо камерата при сработване на затвора и не винаги връщащо се на мястото си;

- красиви, блестящи вътрешни повърхности (там, където трябва да е черно);

- много модели имат чудесен затвор, замръзващ при студено време;

- най-дългата в света експонация на синхронизация със светкавица.

- отсъствие на всевъзможни улеснения (автофокус, мотор, 3D-матрица, DX код и т.н.), родени, за да задоволят нежеланието на голяма част от капиталистическото общество да движат излишно ръцете си. си.

- легендарният "Гелиос-44", създаващ лесно разпознаваем „повяхнал” рисунък на кадър;

- надежност, характерна за изделията на конверсионните съветски технологии.

3. Към избора на филм трябва да се отнасяме с особено внимание. Основавайки се на дългогодишен опит, може да се каже, че никога не е имало, няма и няма да има нищо по-добро от съветски филм с изтекъл преди 10 г. срок на годност. Наистина, намирането му става все по-трудно. 

4. След като филмът се изснима, не бива да се бърза с проявяването. Той трябва да отлежи. Най-доброто място е топлата, уютна кухня!

Колко приятно е, да наглеждате зреещите си филми, предвкусвайки раждането на нови шедьоври, да пиете чай в дългите вечери и снизходително да наблюдавате жена си, запичаща котлетите. След изтичане на половин година дайте филма в лаборатория. Освен, че ще получите великолепно качество на снимките, вие ще икономисате сума пари. Много фирми дават отстъпка за обработка на 5 филма наведнъж.

5. В магазините за много пари продават специални круши за издухване на праха от предната леща на обектива. Подобни приспособления не могат да предизвикат нищо друго, освен усмивка за фотолюбителя. Колко по-удобно е да се духне върху обектива, а мръсотиите да се изтъркат с леко наплюнчен ръкав.

6. Не си блъскайте главата в търсене на теми за снимките. "Аз на фона на паметник", "Моето семейство на фона на вилата", "Детето яде каша", "Котката се качи на дивана" – ето списък с проверени от времето сюжети, които несъмнено винаги ще са интересни на широката аудитория.

7. По-често използвайте вградената светкавица. Тя осветява лицето много хубаво и (ако ви провърви) прави зениците интригуващо червени. Когато се обиграете, можете да облечете човека с червени дрехи, успехът ви е гарантиран.

8. Снимайки със светкавица, се постарайте да натиснете спусъка в момента, в който снимания примигне. Разбира се, това не е лесно. Изисква мълниеносна реакция. Но ако сте упорити, успехът ще ви спохожда все по-често.

9. Намерете най-евтиното фотостудио за печат на снимките си. Във всеки град има лаборатория, в която собственикът не бърза да сменя химическите разтвори, от което снимките придобиват най-неочаквани оттенъци.

10. При снимане на портрет в домашни условия, в кадъра трябва да се включат колкото се може повече предмети от обстановката. Паркета, стените, новите щори, дивана и т.н. Това прави снимката по-конкретна и правдоподобна.

11. Снимайте портрети с широкоъгълни обективи. Във всяка книга пише, че те усилват усещането за дълбочина на пространството.

12. При снимане на портрети на улицата е желателно да се отдалечите достатъчно от човека, за да се вмести в кадъра в цял ръст.  Оставете повече място отстрани, за да запечатате и останалите хора. Те несъмнено ще украсят кадъра. За да не се загуби в тълпата, главата на снимания трябва да се разположи точно в средата на кадъра – по този начин ще подчертаете композицията на снимката. Най-подходящата поза е: краката на ширината на раменете, ръцете прибрани, лицето към камерата, очите изблещени.

13. Мнозина дори не подозират, колко важно за зрителя е да знае точната дата на един или друг сюжет. Някои модерни камери позволяват вкопиране на текущата дата в кадъра. Задължително използвайте тази функция при всички видове снимки. Единственото, за което може да се съжалява е, че датата се появява някъде встрани, а не направо в центъра. Но тук нищо не може да се направи – това е технологична недомислица.

14. Ако в кадъра има линия на хоризонта, разположете я точно в средата. В краен случай, под малък ъгъл към края на кадъра. Желателно е наклоненият хоризонт да стане емблема, по която зрителят може да определи авторството ви без грешка.

15. Работете без корекция на експозицията с автоматичните фотапарати при контрова светлина. Умният алгоритъм, вложен в електронния мозък на фотоапарата ви ще направи всички необходими изчисления вместо вас.

16. При снимане на човек или група от хора на плажа задължително ги разполагайте така, че да не ги карате да примигват срещу ярките лъчи на слънцето, т.е. с гръб към него. Слънцето, обектът на снимката и вие сте длъжни задължително да сте на една линия. И в никакъв случай не включвайте запълваща светкавица!

17. Никога не фокусирайте върху обекта, който снимате. Този навик е проява на психологическата инерция на мисленето. Колко по-интересно изглеждат снимките, на които например размитото лице на приятелката ви контрастира върху рязко изобразените заобикалящи я. Бъдете оригинални.

18. Стативът е излишна вещ за всеки фотограф. Помнете, че най-резките снимки се получават в движение. При това е желателно фотоапарата да се държи с една ръка.

19.  В никакъв случай не правете дубли – истинският шедьовър винаги се ражда от първия път.

20. Ако сте изпробвали всички прийоми, а снимките все пак стават хубави, захващайте се със самостоятелен печат на снимките. Бъдете уверени, че ще успеете да изпортите и най-успешната снимка.

Източник: http://www.phototheory.ru

 

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.