• АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #1. ПРИЕМАМЕ ПОРЪЧКА

    • Посетете в магазина на клиента и вижте как са изложени изделията на витрината.
    • Не се срамувайте да поискате от клиента фирмени поставки, стойки и др. за сътветната стока, ако има такива. Оригиналната опаковка също може да съдържа всякакв вид стойки, поставки и др. Прочети още...  
    • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

      Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

      Прочети още...  
    • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

      Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

      За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

      Прочети още...

ХИПЕРФОКАЛНО РАЗСТОЯНИЕ НА ОБЕКТИВА

Хиперфокално разстояние. При снимане на отдалечени обекти, обектива обикновено се установява на "безкрайност", означена на метражната скала с.

 

Изображението на обекта в този случай се получава в главната фокална равнина. Освен това вследствие на дълбочината на резкостта освен най-отдалечените обекти, рязко изображение имат и предмети, разположени и по-близо до обектива. Разстоянието от обектива, истановен на безкрайност до най-близко рязко изобразен обект се нарича хиперфокално разстояние.
Интересна особеност на хиперфокалното разстояние е, че ако обектива се установи не на безкрайност, а на хиперфокалното разстояние, на фокус ще се окажат всички обекти, намиращи се на разстояние, равно на половината на хиперфокалното разстояние и безкрайност. Разбира се, това са обективи, специално конструирани за целта и използвани във фотоапарати при които няма фокусиращи устройства и с тях може да се снима винаги на фокус (вкл. камерафони).
Хиперфокалното разстояние, също като дълбочината на резкостта зависи от главното фокусно разстояние, отвора на диафрагмата и зададената степен на рязкост.
На скалата на разстоянията и на скалата за стойностите на диафрагмата при обективите на някои фотоапарати има червени точки (между 5 и 10 м. и между 8 и 11 за стойностите на диафрагмата). Ако поставим точките срещу индексите на скалите всички обекти на разстояние 3 - 4 м. от обектива до безкрайност. В случая не трябва да се забравя, че обективът ще бъде силно диафрагмиран, което изисква добри светлинни условия.

0
0
0
s2sdefault
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.