• ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...

ОГЛЕДАЛНО-ЛЕЩОВ ОБЕКТИВ

Друга конструкция на скъсяване на задната отсечка и силно изнасяне пред оптичната система на задната главна равнина са огледалните и огледално-лещовите обективи.

 

Изображението при огледално-лещовите обективи се изгражда от периферните лъчи, които преминават през предната леща и попадат върху лежащия срещу нея огледален пръстен от леко вдлъбната огледало.. Отразените от първото огледало лъчите попадат върху второ, леко изпъкнало огледало, което се намира на задната част на челната леща и не пропуска централните лъчи. Отразени от второто огледало, лъчите преминават през задните лещи и се събират на фокус близо до задната повърхност на задната леща. По този начин при много по-малка задна отсечка се получава голямо фокусно разстояние и голям мащаб на изображението.
Тъй като изображението се изгражда от периферните лъчи липсва сферична аберация.

Поради липса на дисперсия на светлината при отразяване от огледалата липсва и хроматична аберация.

Засилено е само изкривяването на образното поле, което с последните конструкции е сведено до минимум. Предните и задните лещи са с малка оптична сила и почти не участват в изграждането на изображението, тяхната задача е да затворят обектива. Огледално-лещовите обективи нямат диафрагма, за намаляване на светлосилата се прилагат неутрални филтри.

Скъсяването на обектива е голямо, тъй като лъчите пресичат системата три пъти. Въпреки големия диаметър, тези обективи имат много малък ъглов обхват. Голямо предимство на огледално-лещовите обективи идва от извънредно скъсените размери при свръхдълго фокусно разстояние (500 мм., 1000 мм.)
Най-голямо приложение имат в астрофотографията.

0
0
0
s2sdefault
  • СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

    Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.