• 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...

ВИДОВЕ ОБЕКТИВИ

Според конструкцията

Прости обективи. Към тях спадат еднолещовите обективи. Първоначално използвали двойно изпъкнала леща. Ниското качество било подобрено с изпъкнало-вдлъбната леща (меникс), използвана като мекорисуващ обектив при портретните снимки. Диафрагмирането коригира донякъде сферичната аберация и комата.

 

Днес най-простият обектив е ахроматът, представляващ комбинация от събирателна и разсейвателна леща, изработени от различно по оптичните си свойства стъкло.

Сложни обективи. Перископ. Отстранява дисторсията, тъй като сименрично разположените лещи спряма диафрагмата взаимно компенсират своите действия. Ъгловия му обхват е около 30 градуса.

Апланат. Съставен е от два ахромата , разположени симетрично, както при перископа, от двете страни на диафрагмата. При този обектив недостатъците на лещите са сведени до минимум. Ъгловия му обхват е до 45 градуса.

Анастигмат. Съвременен обектив, при който напълно са отстранени аберациите. Ъгловия му обхват е от 30 до 140 градуса. Дава равномерно и рязко изображение, в резултат на точни изчисления и съчетание на лещи от различно оптично стъкло на брой три и повече.

Триплетите са несиметрични анастигмати. Съставени са от три лещи, на разстояние една от друга. Средната леща е разсейвателна, а другите две - събирателни.

Сложен триплет. Схемата на триплета впоследствие е била усложнена, като впоследствие в конструкцията му е била включена четвърта, залепена леща, с която да се увеличи относителния отвор и ъгловия обхват на обектива.

Според фокусното разстояние

Нормални обективи, ъглов обхват от 45 до 60 градуса. Фокусното разстояние е приблизително равно на диагонала на кадъра. Този ъгъл е избран от чисто практически съображения - да е близък до зрителния ъгъл.

Широкоъгълни (късофокусни) обективи, ъглов обхват не по-малко от 60 градуса. Фокусното разстояние на тези обективи е значително по-малко от диагонала на кадъра. Изображението се отличава с по-голяма дълбочина на резкостта и по-малък мащаб, отколкото мащабът получен с нормален обектив. Скъсяват значително разстоянието до близките планове, отколкото до далечните части на обекта, в резултат на което се получават перспективни изкривявания. Съществуват обективи с обхват до 180 градуса.

Дългофокусни обективи, ъглов обхват по-малък от 40 градуса и фокусно разстояние, по-голямо от диагонала на кадъра. Изображението е с малка дълбочина на рязкост в сравнение с нормалните обективи. Създадени за снимки с по-голям мащаб от по-голямо разстояние.

Според светлосилата

Много светлосилни - от 0,5 до 1:2
Достатъчно светлосилни - от 1:2,8 до 1:3,5
Средно светлосилни - от 1:3,5 до 1:4
Малко светлосилни - от 1:5,6 и по-малко.

 

0
0
0
s2sdefault
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.