• РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

      Имиджова снимка на марката Skin Code

      Прочети още...  
    • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

      Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

      За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

      Прочети още...

ОБЕКТИВ. ДЪЛБОЧИНА НА РЕЗКОСТТА

Дълбочина на резкостта, дълбочина на остротата, дълбочина на рязко изобразеното поле, дълбочина на рязко изобразеното пространство, DOF.

Освен за дозиране на количеството светлина, преминаваща през обектива, диафрагмата има още една, не по-малко важна функция за самата снимка. Чрез промяна на стойностите на диафрагмата ние можем да получим снимка с акцент върху даден елемент от сниманото пространство или на цялото поле, или другояче казано - с различна дълбочина на резкостта. Това е втората функция на диафрагмата.

Теоретично обективът изобразява само предмети, отстоящи само на еднакво разстояние от него, тъй като на всяко предметно разстояние отговаря дадено образно разстояние. Всички други обекти ще се изобразят в дадената образна равнина вместо с точки с по-големи или по-малки кръгчета на разсейване. Дълбочината на резкостта е свързана именно с големината на тези кръгчета на разсейване и ограничените възможности на човешкото око да различава кръгчето от точката (окото е способно да различава кръгчето от точката от диаметър, по-голям от 0,1 мм. от разстояние 25 см. За по-далечни разстояния допустимите кръгчета на разсейване нарастват, понеже всяко кръгче, краищата на диаметъра на което свързани с окото сключват ъгъл, по-малък от 1,5 градуса престава да бъде кръгче.

Освен кръгчетата на разсейване върху дълбочината на резкостта оказват влияние и други фактори - фокусното растояние на обектива, предметното разстояние, относителния отвор.

Дълбочината на резкостта е по-голяма, когато:
- диаметърът на кръгчето на разсейване е по-малък;
- при по-късо фокусно разстояние;
- при по-голямо предметно разстояние;
- при по-малък диаметър на действителния отвор.

Дълбочината на резкостта е по-малка, когато:
- диаметърът на кръгчето на разсейване е по-голям;
- при по-дълго фокусно разстояние;
- при по-малко предметно разстояние;
- при по-голям диаметър на действителния отвор.

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.