• ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...

ОБЕКТИВ. РАЗДЕЛИТЕЛНА СПОСОБНОСТ

 Разделителна способност на обектива (резолюция на обектива, оптична резолюция, разрешителна способност).

Способността на обектива да предава в оптичното изображение ясно и разделени едно от друго малки, близко разположени детайли от обекта се нарича разделителна способност (оптична резолюция). Разделителната способност се характеризира с максималния брой чертички, предадени рязко върху 1 мм (линии на милиметър). от дължината на изображението.
Практическата разделителна способност бива 2 вида - визуална и фотографска (на системата обектив+фотоматериал или обектив+матрица). За определянето и служат таблици, наречени мири. Щриховата мира представлява съвкупност от малки групи щрихи с промеждутъци, равни на дебелината на щрихите, насочени в различни посоки. Всяка група е с различна дебелина и брой на щрихите. Предадената рязко с най-много и най-тънки чертички група определя разделителната способност на обектива.

Визуалната разделителна способност се определя чрез разглеждане на оптичното изображение под микроскоп.

Най-малка, но с най-голямо значение е разделителната способност на системата обектив+фотоматериал или обектив+матрица.
Разделителната способност на обектива в центъра на полето e винаги по-висока, от тази в краищата на кадъра, затова в техническите данни на обектива се вписват две стойности: в центъра и в края на полето на изображението.
Разделителната способност на обектива се влияе силно от относителния отвор.С намаляване на относителния отвор тя нараства, поради намаляване на аберационните разсейвания. При стойности на диафрагмата 8 - 11 разделителната способност достига най-високата си стойност. При по-нататъчното намаляване на диафрагмения отвор се засилва дифракционното разсейване.
Между разделителната способност на фотоматериала (матрицата) (М), разделителната способност на обектива (О) и разделителната способност на системата (С) от двете съществува следната зависимост:

1/С = 1/О+1/М

Когато разделителната способност на материала (матрицата) е равна на разделителната способност на обектива, разделителната способност на системата е равна на половината от тази стойност, напр.:

О = 100л/мм, М = 100 л/мм, 1/С = 1/100 + 1/100; С = 50 л/мм.

Ако стойностите са различни, разделителната способност на системата е по-малка от по-малката.

0
0
0
s2sdefault
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.