• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...

Според конструкцията

Прости обективи. Към тях спадат еднолещовите обективи. Първоначално използвали двойно изпъкнала леща. Ниското качество било подобрено с изпъкнало-вдлъбната леща (меникс), използвана като мекорисуващ обектив при портретните снимки. Диафрагмирането коригира донякъде сферичната аберация и комата.

0
0
0
s2sdefault

Ъглов обхват (зрителен ъгъл) на обектива се нарича ъгълът, заключен между правите, свързващи краищата на диаметъра на полето на изображение и задната главна точка на обектива при фокусиране на безкрайност.

0
0
0
s2sdefault

Нарастването на мащаба на изображението при снимки от по-големи разстояния е свързано с нарастване на фокусното разстояние на обектива, което води до големи по размери, тежки и неудобни дългофокусни обективи. Поради това се налага запазване на фокусното разстояние при по-малки размери и тегло.

0
0
0
s2sdefault

Друга конструкция на скъсяване на задната отсечка и силно изнасяне пред оптичната система на задната главна равнина са огледалните и огледално-лещовите обективи.

0
0
0
s2sdefault

Повърхностите на лещите се разглеждат като сечение на две въображаеми сфери. На илюстрацията С1 и С2 са центровете на сферите, R1 и R2 - радиусите на сферите. Правата, преминаваща през точките C1 и С2 (центровете на двете въображаеми сфери) се нарича главна оптична ос на лещата. Точките О1 и О2 се наричат върхови точки на лещата, а разстоянието О1О2 - осeва дебелина на лещата.

0
0
0
s2sdefault

Просветляване на обектива. При преминаването на светлината през обектива тя претърпява загуби при поглъщането и от лещите и при отразяването и от повърхността на лещите.

0
0
0
s2sdefault

Всеки обектив на практика е събирателна леща и има две фокусни разстояния - предно и задно. В макрофотографията, при използването на обърнат обектив значение има предното фокусно разстояние. При обичайното използване на обектива е важно задното фокусно разстояние, което съвпада с най-късото образно разстояние (за кратко фокусно разстояние). То е характерно за всеки обектив и се означава фабрично върху тялото на обектива с буквата F и се изразява най-често в милиметри.

0
0
0
s2sdefault
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.