• ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

      Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

      Прочети още...  
    • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

      При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

      Прочети още...  
    • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

      Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

      Прочети още...

РУСИЯ, КАКВАТО НЯМА ДА ВИДИТЕ НА КАРТИЧКА ...

"В действителност всичко е малко по-различно, отколкото е ..."

Носителят на много награди фотограф Александър Петросян е прекарал десетилетия откриване на това, което е визитка на неговия роден град: ежедневните драми и комедии на Санкт Петербург.

 

"Никога не са ме били. Вървя и гледам - мъж с бандитски вид се качва в колата, един такъв колоритен. Приближавам и от упор го снимам с включена светкавица. Той: «Кво става бе?». А аз тихо: «Шшшт, така трябва». Той така се изплаши от «така трябва», че не успя да отговори и аз успях да се отдалеча."

"Винаги нося фотоапарат, а това е тежък товар, раменет ми се изморяват. Веднъж излязох без него и какво да видя! По крайбрежната алея приближава негър, военен с розичка, до него ситни монахиня и пак там узбек тегли количка, в която стои котка. И всичко това в един кадър, а аз без фотоапарат!"

"Снимам всеки репортаж за себе си на първо място и след това за списанието, въпреки, че е неправилно. На снимки търся закачка, която не се вписва в зададената тема, някаква ситуация наоколо. С времето това започна да се харесва на редакциите."

"Странни поръчки съм имал. Веднъж ми позвъни някакъв бъндит и казва, че хомякът му е умрял и утре цялото братство ще бъде на погребението му, колко ще ми вземете?"

"Постановъчната фотография има смисъл за мен само като оправна точка... Но ако с постановка правиш репортаж, това е лъжа!"

След като получил първия си фотоапарат като подарък за рождения ден на 12-годишна възраст, фотографът прекъсва практиката си на няколко пъти, преди да започне да снима професионално през 2000 г.

Единственото постоянно вдъхновение е по улиците на Санкт Петербург, където е прекарал живота си. Историческият център на града се състои от само няколко десетки квадратни мили и Александър познава всяко негово кътче. Това е град с история, от дните на Руската империя, до почти пълното му унищожаване през Втората световна война, от провинциален град до прераждането му при Владимир Путин.

"Всеки вижда живота от собствения си ъгъл, но аз се интересувам от парадоксалното и неочакваното".

"Всичко е непредсказуемо. Понякога това се разбира в момента на снимане, друг път година по-късно."

Сега работи като фотожурналист в руския вестник Комерсант, негови снимки са публикуване в National Geographic и Newsweek.

Александър оприличава себе си на рибар: проучва на сцената с търпение, знаейки, че ще има дни на усилена работа, които няма да доведат до успех...

"Самата камера е само един инструмент - такъв, който просто не трябва да пречи на фотографа с недостатъците си."

"Най-трудното нещо е да не се повтаряте"

След като започва вдъхновен от Анри, както и руските величия Борис Smelov и Сергей Maximishin, Александър се превръща в един от най-известните улични /стрийт/ фотографи на Санкт Петербург през последните няколко години.

"Аз не виждам смисъл в това да се гордея с нещо. Винаги можеш да подобриш дори най-високите си постижения".

 Страница на фотографа

 

 

 

 

 

0
0
0
s2sdefault
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.