• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #1. ПРИЕМАМЕ ПОРЪЧКА

    • Посетете в магазина на клиента и вижте как са изложени изделията на витрината.
    • Не се срамувайте да поискате от клиента фирмени поставки, стойки и др. за сътветната стока, ако има такива. Оригиналната опаковка също може да съдържа всякакв вид стойки, поставки и др. Прочети още...  
    • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

      Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

      За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

      Прочети още...  
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

       

      • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
      • Прочети още...

НИК БРАНД

Ник Бранд (Nick Brandt) се родил и израсъл в Лондон. Той изучавал кинематография и живопис в Школата по изкуствата «Св. Мартин». По фотографията Бранд се увлякъл декември 2000 год. по време на пътуване в Източна Африка.

Там майсторът направил първите си серии от снимки. Именно те формирали авторския почерк и определили бъдещата тематика на творчеството му.

Той започнал да снима животните на Източна Африка с такова искрено чувство и майсторство, че снимките му били забелязани веднага – така се отличавали от поредицата други снимки. Брандт не използва телеобектив, за разлика от болшинството други фотографи, снимащи дивата природа. По време на снимки той се прокрадва близо до животното. Това неостава незабелязано, вглеждайки се в кадрите, зрителят е въвлечен в случващото се, колкото и фотографа.

Снимките на Бранд са издържани в сепия и сиви тонове, жинотните са или величиствени и спокойни, или напрегнати и агресивни. Но винаги са естествени, затова работите напомнят класическите живописни портрети на старите майстори, а понякога живи сцени.

Книгата със снимки на Бранд «На тази Земя» («On This Earth») излязла с предговор от Алиса Сиболд (американска писателка) и въведение от Джейн Гудол (световно име в науката, занимаваща се с изучаването на приматите и антропология). Този фотографски албум станал печален летопис за живота на изчезващата дива природа.

За периода 2004 – 2006 г. Бранд организирал множество персонални изложби в Лондон, Ню Йорк, Лос Анджелис, Санта Фе, Сидни, Мелбърн и Сан Франциско, завоювайки все повече поклонници. Днес фотографът живее в Калифорния, в град Топанга Каньон.

«…много малко фотографи се отнасят към снимането на дивите животни като към художествена фотография, — казва Ник Бранд. — повечето се стараят да фиксират драматични моменти, когато животното се намира в действие, в движение и изобщо не му обръщат внимание, когато живее своя обикновен живот.


… Затова се старая да снимам така, че снимките да излизат извън рамките на документалната анималистика и да приближат нивото на художествената фотография. За да го постигна, аз използвам техниката на репортажната фотография и най-важното – не използвам телеобектив. Вместо това снимам отблизо, често от съвсем малко разстояние.

Иска ми се в кадъра да попане възможно най-много небе и част от окръжаващия пейзаж, а животното да е изобразено в естествената му среда. Ако се използва този метод на снимане, фотографията не само запечатва самото животно, но и придава особена атмосфира. Приближавайки да животните, аз усещам особен емоционален контакт с тях. Понякога ми се струва, че и те го чустват и сякаш позират за своите портрети.
Защо снимам именно в Източна Африка? Струва ми се, че там се крие нещо дълбоко символично, митологично, нещо което отсъства например при животните на Арктика или Южна Америка.

Сайт на фотографа

2010 © MACROPIC

0
0
0
s2sdefault
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.