• ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...

ДЖИМ БРАНДЕНБУРГ

Фотографът от Минесота Джим Бранденбург (Jim Brandenburg), спокоен и склонен към съзерцание човек е един от най-квалифицираните и плодовити майстори на снимането на дивата природа. Налагало му се е да чака дълги часове, за да изглеждат естествено снимките му. Той твърди, че «фотографията е по-лесна за възрприемане отколкото текста…

Старата пословица, че е по добре един път да видиш, отколкото сто пъти да чуеш го потвърждава».

Бранденбург започнал да снима още в колежа, после бил журналист, бил нещатен фотограф на National Geographic, които през 1978 година сключили постоянен договор. Оттогава Бранденбург изпълнил множество задачи за National Geographic, издал няколко книги и взел участие в телевизионни проекти. Негови снимки са публикувани в Life, Audubon, Smithsonian, Natural History, World, Geo, BBC Wildlife.

За годините на своята фотографска дейност Бранденбург е обиколил целия свят. През 1981 година Пощенската служба на САЩ го наела да създаде серия от марки, посветени на дивата природа. През 1990 г. бил в състава на подвижната изложба «Американски графичен дизайн», показана в различни градове на САЩ и Великобритания.

Една от знаковите експедиции на фотографа се провеле през 1988 г., когато той заснел глутница арктически вълци на остров Елсмир, част от северо-източния канадски арктически архипелаг. Предполага се, че това е била последната истински дива глутница, която не се бояла от хората.

Бранденбург бил два пъти фотограф на годината във версията Национална асоциация на фотографите от пресата (National Press Photographers Association) и признат за най-добър фотограф на дивата природа в конкурса на Kodak, провеждащ се в Лондонския природонаучен музей и BBC Wildlife. Също така станал един от петте американци, получили награда за международен принос в програмата за защита на природата на ООН през 1991 году. Има издадени книги:«White Wolf — Living with an Arctic Legend», 1988, «Minnesota — Images of Home», 1990, «Brother Wolf — A Forgotten Promise», 1993 и две детски книжки — «To the Top of the World», 1993 и «Sand and Fog», 1994.


Джим Бранденбург е член на съвета на директорите на Фонда за защита на дивата природа и помага на учебния център Environment and Wolf Ridge и други природозащитни организации.

Награди на фотографа:
1991 — World Achievement Award, United Nations

Сайт на фотографа

2010 © MACROPIC

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

    Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.